Hlavní obsah

Mazda láká na nové SUV. Premiéra tajemného vozu bude v Ženevě

Japonská automobilka Mazda v Ženevě kromě zbrusu nové trojky odhalí i nové kompaktní SUV. Kam bude zařazeno, je zatím otázkou, nová generace stávajících modelů to nejspíš nebude. A dozvídáme se také, proč konkrétně se nedočkáme ostré Mazdy 3.

Foto: Mazda 3x

Mazda je zatím stran svého nového SUV (na snímku) tajemná.

Článek

Nová Mazda 3, která se koncem loňského roku představila v Praze, nebude hlavním tahákem stánku Mazdy na ženevském autosalonu. Tím bude nové kompaktní SUV; automobilka na něj zveřejnila upoutávku a první střípek informací.

Na jediné zveřejněné fotce toho není moc vidět, jen nový design světel a poněkud užší horní část vozu - ovšem, úhel pohledu na fotografii může zkreslovat. Z velmi stručné tiskové zprávy se dozvídáme, že půjde o druhý model, který bude postaven dle nového stylu a technického hlediska modelů Mazdy. Tedy že bude úzce filozoficky i technicky blízko nové Mazdě 3.

Stejně jako nová trojka bude mít pod kapotou revoluční „vznětový benzín”, dvoulitrový čtyřválec s označením SPCCI. To znamená Spark Controlled Compression Ignition, česky „svíčkou řízené kompresní zapalování”. [celá zpráva]

Foto: Mazda

Motor SkyActiv-X pro novou Mazdu 3

Co zatím nevíme, je, o jaký model se bude jednat. CX-3 je na světě od roku 2015 a loni dostala facelift, takže na novou generaci zatím čas není. CX-5 je ve své druhé generaci ještě mladší, přišla na trh v roce 2017. Může být novinka něčím mezi, třeba s karoserií připomínající kupé, když Mazda hovoří o kompaktním SUV? Nechme se překvapit.

Ostré verze trojky se nedočkáme

Ovšem, musíme přinést i špatné zprávy - Mazda 3 nebude mít ostrou verzi MPS, stejně jako odcházející generace. To jsme už věděli, ale nyní máme před sebou pořádné odůvodnění.

V současnosti se Mazda chce stát dospělejší značkou, přiblížit se prémiovému segmentu. Dave Coleman, jeden z inženýrů Mazdy, tvrdí, že automobilka je příliš malá na to, aby dokázala ostrou verzi Mazdy 3 postavit podle svých představ.

S velikostí značky není podle Colemana možné pro ostrou trojku vyvinout nový motor a další potřebnou techniku. „Takže se budeme nadále snažit všechno vylepšit tak, aby nikdo necítil potřebu ostré verze,” dodal.

Foto: Mazda 2x

Takto vypadala prozatím poslední inkarnace Mazdy 3 MPS.

A proč v první a druhé generaci trojky verze MPS postavit šly? „Trojka MPS v poslední generaci byla tak syrová kvůli omezením. Nemohli jsme udělat všechno. Byli jsme v bodě, kde jsme museli udělat kompromis - buď bude takhle tahat za volant, nebo bude mít méně točivého momentu,” vzpomíná Coleman.

„Rozhodnutí je jasné - bude to monstrum a bude se s vámi prát o volant. Bude pneumatikami kreslit čáry na silnici. (...) Hlavní mise auta je rychlost, a zbytek bude tak dobrý, jak zvládneme,” pokračuje Coleman s úsměvem. Poslední ostrá trojka tedy byla svým způsobem zábavná, ale byla výsledkem řady kompromisů - a takovou cestou už Mazda jít nechce.

Reklama

Výběr článků

Načítám