Lexus představil své vesmírné koncepty. Vidí se na Měsíci

Výrobce luxusních vozidel Lexus představil pět vlastních návrhů strojů a vozidel, která podle jejich designérů mohou dobývat vesmír a konkrétně Měsíc. Nechtěli nejspíše zůstat pozadu oproti Toyotě, která na tom pracuje s Japonskou vesmírnou organizací.

Vesmírný koncept Lexus Zero Gravity

Prvním a nejpodivnějším konceptem je stroj s názvem Zero Gravity, který má na svědomí návrhář Karl Dujardin.

Jedná se o jakousi formu motorky s tělem do písmene „Z“, jež evidentně létá vzduchem jako vesmírná loď. Lexus k vozidlu uvádí, že by mělo řidiči poskytnout plnou kontrolu při plynulém klouzání po drsném a hrbolatém lunárním povrchu při rychlostech i 500 km/h.

Porsche vytvořilo vesmírnou loď. Do kosmu ale nepoletí

AutoMoto

Koncept s názvem Cosmos měl na starost Jean-Baptiste Henry a jedná se asi o to nejzajímavější, co Lexus v tomto směru nabídl.

Kosmická loď má být podle Lexusu součástí velké mateřské lodi. Má tvar olihně, zadní kabinu a velkou prosklenou observatoř na sledování vesmíru.

Vesmírný koncept Lexus Cosmos

Lexus Moon Roller

Dalším strojem pro lunární objevování je vozidlo s názvem Moon Roller. Navrhl ho Julien Marie a připomíná obří prosklenou kouli. Jedná se však o bublinu z nanotrubic, uvnitř které je kokpit na principu gyroskopu.

Pro motoristy nejatraktivnější budou asi hned dva modely. První nakreslil Keisuke Matsuna a má tvary, které by v dnešní době zapadly na jakýkoli současný auto veletrh.

Aby ale nebyl tak obyčejný, Lexus říká, že se jeho kola mohou natočit o 90 stupňů a fungují pak jako rotory, takže stroj létá jako dron.

Lexus Lunar Cruiser

Lexus Lunar

Druhý atraktivní model nese jméno Moon Racer a je to v podstatě jednosedadlové závodní vozítko s obřími pneumatikami, které mu umožňují skákat a překonávat většinu překážet, kterých je na Měsíci mnoho.

Tesla Roadster se Starmanem za volantem poprvé obletěl Slunce

AutoMoto

Mimo tyto návrhy Lexus představil ještě osobní vesmírnou loď s názvem Lunar Mission a velký vůz Lexus Lunar, který by měl zajistit pasažérům bezpečný pohyb po Měsíci při jeho objevování.