Hlavní obsah
Ford Mustang Foto: Martin Žemlička, Novinky

Legenda s novinkou. Prohlédněte si první a poslední generaci Fordu Mustang

Legendární Ford Mustang se právě začal v Česku prodávat ve své poslední evoluci. Je to vůbec poprvé, kdy se tento legendární americký sporťák začal prodávat na našem území. Porovnali jsme poslední generaci s prvním mustangem z šedesátých let.

Ford Mustang Foto: Martin Žemlička, Novinky
Legenda s novinkou. Prohlédněte si první a poslední generaci Fordu Mustang

Starší z dvojice mustangů byl vyroben v roce 1969 (první mustangy sjely z výrobní linky o pět let dříve a patří k nejcennějším). Tento konkrétní kus pohání benzínový osmiválec se zdvihovým objemem 5,8 litru, který autem po nastartování mohutně zatřese. Jeho zvuk je ale nezaměnitelný a v dnešní době nenapodobitelný – sytý, jednoduše nádherný. Podle slov svého majitele se spotřeba paliva pohybuje mezi 20–30 litry dle jízdního stylu.

Ford Mustang

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mustang působí jako sportovní auto už na první pohled. Dlouhá žraločí kapota, pod kterou je ukrytý osmiválec roztáčející zadní kola, devatenáctipalcová černá kola (první generace má patnáctipalcová!), trojrozměrné třídílné zadní svítilny i prudce skloněné víko zavazadelníku, které se vyklápí kompletně celé – karosérie fastback není v Evropě úplně běžná, alespoň podle autora článku ovšem vypadá výborně. A tento popis vlastně platí pro obě verze.

Mustang z šedesátých let, který vidíte na fotografiích, má čtyřstupňovou přímo řazenou převodovku. V nabídce byla i samočinná převodovka, ta měla pouhé tři rychlostní stupně.

Ford Mustang

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Mustang

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford začal poprvé v padesátileté historii mustangu tento sportovní fastback a kabriolet nabízet v Evropě. Náš test šesté a tedy zatím poslední generace z německých silnic najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]

Ford Mustang

Foto: Martin Žemlička, Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků