Hlavní obsah
Land Rover Discovery Sport 2020 Foto: Land Rover 6x

Land Rover ukázal omlazený Discovery Sport. Umí se dívat i pod sebe

Novinka britské značky Land Rover má nejen digitální zpětné zrcátko, ale pomocí kamer se umí podívat doslova i pod sebe okolo přídě auta. Pomůže tak řidiči v terénu či v bludišti nebezpečných obrubníků.

Land Rover Discovery Sport 2020 Foto: Land Rover 6x
Land Rover ukázal omlazený Discovery Sport. Umí se dívat i pod sebe

Psal se rok 2014, když Land Rover s novou generací přejmenoval svůj Freelander na Discovery Sport. A právě nyní máme před sebou facelift, který přináší trošku elektřiny a snaží se vylepšit podivná zadní světla.

Stran vzhledu nechme promluvit fotografie. Pokud marně hledáte rozdíly, všímejte si zejména světel a nárazníků na obou koncích auta; přeci jen je to facelift, a tak změny designu nejsou až tak výrazné.

Zezadu to omlazenému Discovery Sport konečně sluší.

Foto: Land Rover

Největší novinky připravil Land Rover pod kapotu - může tu nově být mild-hybridní ústrojí, které pracuje se 48V elektrosoustavou. Systém funguje tak, že malý elektromotor, připojený ke spalovacímu motoru řemenem, kromě startování motoru přidává svou sílu v moment požadavku nejvyššího výkonu.

Spotřebovává na to energii, nahromaděnou zejména při brzdění motorem. A je díky němu také možné spalovací motor vypnout do rychlosti jízdy 17 km/h, ale jen při zpomalování. Benefit, alespoň teoretický, je samozřejmě v nižších emisích.

Nové Discovery Sport dostane i mild-hybrid, jehož 48V baterie je umístěna mezi nápravami - zde v modré barvě. Místo startéru a alternátoru je na motor řemenem připojený generátor.

Foto: Land Rover

Mild-hybridní ústrojí dostanou všechny motorizace kromě nejslabšího 150k dieselu s předním pohonem a manuální převodovkou. Ten je také jediný, který takhle můžete dostat - ale je k mání i se čtyřkolkou a automatem.

Zbytek nabídky motorů můžete mít už pouze se čtyřkolkou a automatickou převodovkou. Tedy konkrétně dieselové motory o výkonu 150, 180 nebo 240 koní a benzínové o 200 a 250 koních.

Interiéru dominují displeje a dotykové plochy.

Foto: Land Rover

V kabině přibyly drobnosti jako držáky nápojů ve třetí řadě sedadel, nový středový tunel, ale také čalounění s názvem Luxtex. Připomíná semiš, ale pochází z recyklovaných polyesterových mikrovláken.

Za zmínku stojí digitální zpětné zrcátko a pohled pod auto. Digitální zrcátko se hodí, naložíte-li kufr po strop. Můžete přepnout zobrazení z klasického zrcátka na displej. Ten zobrazuje výstup z kamery na zádi auta.

Pohled pod auto se jmenuje Clear Sight Ground View a obstarávají jej kamery okolo předních rohů auta - tam, kam je z místa řidiče špatně vidět. Pomůže řidiči všude tam, kde jsou u země nástrahy - v terénu, ale i poblíž nebezpečných obrubníků v parkovištích nákupních center.

Díky kamerám se dokáže dívat doslova pod sebe.

Foto: Land Rover

Známe už i české ceny novinky, byť ne všechny. Nejlevnější diesel je možné mít od 815 tisíc korun; chcete-li pohon všech kol, zaplatíte nejméně 929 tisíc. Benzínové motory začínají na 953 tisících; mild-hybridní novinka zatím svou českou cenu nemá.

Dosavadní Land Rover Discovery Sport

Foto: Land Rover

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků