Hlavní obsah

Kolínské zastavení v Ženevě 2 : Citroën C1

Novinky, aak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ŽENEVA

Čtyřmístný vůz z kolínské továrny TPCA, který bude mít na kapotě dva stříbrné šípy, se jmenuje C1. Stojí tak na počátku celé modelové nabídky Citroënu a stejně jako na druhém konci limuzína C6 se ve světové premiéře představil na ženevském autosalónu.

Foto: KÚ Plzeňského kraje

Tentokrát se děti vypraví do pravěku a vyzkouší si, jaký byl život v jeho jednotlivých etapách.

Článek

Segment malých vozů nenechává chladným žádnou automobilku. Není se čemu divit. Jen loni na celém světě Citroën prodal více než 520 tisíc malých vozů. Citroën se tak vypracoval na tržní podíl ve výši 9,1 procenta z 4,7 procenta v roce 2001. C1 se bude vyrábět ve tří a pětidveřovém provedení. U pětidveřového modelu si pozornost zaslouží zadní dveře, které jsou protažené dozadu ke světlům. Ty se vyznačují zajímavým designem s využitím čiré optiky.

.: ANKETA
Oznámkujte design Citroënu C1?
Hlasujte v anketě na konci článku.

Objem zavazadlového prostoru pod vnitřním krytem činí 139 litrů. Vnitřní kryt zavazadlového prostoru byl umístěn do nejnižší možné polohy, aby byl co nejlepší výhled dozadu a byla zdůrazněna průhlednost zadní části vozidla C1. Po odstranění krytu vzroste objem zavazadelníku na 200 litrů. Při sklopených zadních sedadlech pak dosáhne objemu 712 litrů u pětidveřové a 751 litrů u třídveřového provedení. Rezervní kolo stejného rozměru jako běžné kolo je uloženo pod podlahou zavazadlového prostoru.

Automobilka slibuje příjemné jízdní vlastnosti, které ideálně vyhovují městskému, ale i mimoměstskému provozu. C1 je podobně jako další dva kolínské vozy vybavena bezpečnostními prvky jako jsou přední kotoučové brzdy s ventilovanými kotouči, systémy ABS s EBD, CSC (Cornering Stability Control) stabilizující vozidlo při zatáčení s brzděním a čelní airbagy řidiče a spolujezdce.

Motory a převodovky mají vozy kolínské továrny TPCA shodné. Jedná se o benzínový tříválec 1,0i a vznětový čtyřválec 1,4 HDi. Obě jednotky splňují emisní normu EURO 4. Doplňuje je pětistupňová manuální nebo automatická převodovka SensoDrive.

Zatímco pětistupňový manuál pochází z produkce Toytoty, automat je dílem koncernu PSA. S ohledem na specifikace C1 byla na převodovce SensoDrive provedena řada úprav za účelem zvýšení uživatelského komfortu. Automatický režim převodovky je indikován písmenem E pro Easy, M signalizuje manuální řazení (Manual), N neutrál (Neutral) a R zpátečku (Reverse). Když svítí světla vozidla, jsou Easy a Reverse žluté, zatímco Neutral je zelený a Manual červený.

Anketa

Oznámkujte design Citroënu C1?
1
65,5 %
2
17,2 %
3
4,7 %
4
2,4 %
5
10,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 296 čtenářů.

Reklama

Související články

OBRAZEM: Kolínská vozítka sjela z pásu

Kolínská automobilka TPCA, kterou společně založily Toyota, Citroën a Peugeot, zahájila poslední únorový dne sériovou výrobu vozů Citroën C1, Toyota Aygo...

Kolínské zastavení v Ženevě 1: Peugeot 107

Z kolínské továrny TPCA od posledního únorového dne letošního roku vyjíždí vozy Citroën C1, Toyota Aygo a Peugeot 107. Posledně jmenovaný malý vůz je nástupcem...

Výběr článků

Načítám