Článek
Zatímco Škoda Superb si na své hybridní provedení bude muset ještě jeden rok počkat, Kia už nabízí optimu v hybridním provedení v druhé karosářské variantě. Po sedanu je tady praktičtější kombi, které spoléhá na vylepšenou techniku - vysokokapacitní baterie 11,26 kWh (o 15 procent větší kapacita) a spalovací dvoulitrový motor GDI.
Proti sedanu mírně narostl výkon: samotný benzínový čtyřválec nabídne 156 k a s točivým momentem 189 Nm. Pokud k tomu připočteme výkon nabízený elektromotorem činí celkový výkon hnacího ústrojí 205 koní (151 kW) při 6000 otáčkách a celkový točivý moment 375 Nm (od 2 300 otáček).
Hybridní Optima SW zvládne zrychlit na 100 km/h za 9,7 sekundy a jede rychlostí až 192 km/h. Vzhledem k zastaralému měření spotřeby v rámci homologace má kombinovaná spotřeba hodnot 1,4 litru/100 km, ta ale bude platit výhradně první desítky kilometrů, kdy auto jede výhradně na elektrický pohon.
V praxi počítejte samozřejmě s řádově většími hodnotami. Výrobce udává, že na elektrický pohon lze s tímto modelem ujet 62 kilometrů.
Nejdražší provedení
Proti standardnímu provedení má PHEV jiné přední a zadní nárazníky, specifická 17palcová kola a aktivní lamely v masce chladiče. Kvůli instalaci baterií se zmenšil zavazadlový prostor - namísto 553 litrů má 430 l.
Cenově je hybridní provedení suverénně nejdražší; Optima SW začíná na 650 tisících, nejvýkonnější provedení GT (245 k) je těsně pod miliónem. Za hybrid dáte 1,2 miliónu, ovšem máte jej „v plné palbě”, nic dalšího nemusíte dokupovat.
Podle Kateřiny Jouglíčkové z tiskového oddělení dovozce je v Česku 87 procent prodaných optim v karosářské verzi kombi. V případě verze sedan připadá na hybridní verzi každé desáté prodané auto.