Hlavní obsah
KIA Stinger 2.0 T-GDI Foto: Petr Horník, Právo

Kia Stinger se nejspíš druhé generace nedočká

Zákazníci chtějí designově výjimečná auta a pak je stejně nekupují - tak by se daly shrnout prodeje nejenom designově výrazné Kie Stinger. Málo se prodává v Evropě i v USA, kde si automobilka slibovala komerční úspěch.

KIA Stinger 2.0 T-GDI Foto: Petr Horník, Právo
Kia Stinger se nejspíš druhé generace nedočká

Šéf designu Kie Gregory Guilliame na pařížském autosalonu v rozhovoru pro časopis Which Car uvedl, že na informace o nové generaci je příliš brzy. Automobil tohoto typu sice zlepšuje image automobilky, musí být ekonomicky úspěšný, uvedl Guilliamea, a mezi řádky dodal, že to stinger není.

Šéfdesignér zároveň uvedl, že v Paříži při jízdách městem se mu dostalo velké pozornosti a auto se líbilo hlavně dětem. Což neznamená nic špatného, protože i děti si jednou budou kupovat své vlastní auto, notabene mohou být už nyní jazýčkem na vahách u nerozhodných rodičů.

Prodeje stingeru nejsou velké

Na každý pád jsou prodeje stingeru malé, což je škoda. Řídili jsme Kiu Stinger jak s benzínovým čtyřválcem, tak s šestiválcem, a jízdně, prakticky a designově je to skvělé auto za dobré peníze. Přesto se neprodává nebo, přesněji řečeno, prodává, ale ne tolik, jak by výrobce možná čekal.

V Česku se letos prodalo 43 kusů, nejvíce (72 procent) s 3,3litrovým šestiválcem. Překvapivě málo se prodává dvoulitrový benzínový motor (jenom 9 procent), na úkor dieselové verze.

Podle dat serveru Carsalesbase.com se loni prodalo po celé Evropě 1143 stingerů (v období srpen až prosinec) a za letošní rok (leden - srpen) jenom 2742 kusů. To je dalece za očekáváními výrobce, vždyť i v Severní Americe se loni prodalo jenom 11 tisíc stingerů. Vzhledem k velikosti tamního trhu je to malé číslo.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků