Článek
Byl to trochu paradox, když ve státě, kde se vyvíjí prakticky všechny technologie pro autonomní řízení vozidel, nebylo povoleno tato auta zcela bez řidiče testovat. Společnosti Google (dnes Waymo), Uber, Tesla a další tak musely spoléhat na jiné destinace nebo testování vozidel mimo komunikace (uzavřené areály nebo speciální testovací plochy).
Kalifornie ale tento týden schválila tuto možnost a úředníci očekávali, že v rámci požadavků je zahltí společnosti žádostmi o registraci (každé auto musí být registrováno, je neustále sledováno pomocí GPS a musí mít speciální pojištění). Jenže opak je pravdou. Nikdo se nehlásí.
Důvodů je několik. Třeba Uber v současné chvíli čeká na prošetření nedávné nehody, při níž zahynula chodkyně. Všechna autonomní auta do té doby stojí. [celá zpráva] Waymo už má rozjeté velké testovací centrum ve městě Phoenix. [celá zpráva] A další společnosti, které se autonomním řízením zaobírají, si prostě dávají na čas, protože je jim jasné, že Kalifornie si v mnoha věcech počíná příliš puntičkářsky.
Ale zájem samozřejmě bude. Jen na schvalování není zatím žádná fronta. Mluvčí společnosti Waymo už se nechal slyšet, že samozřejmě o Kalifornii mají zájem, ale ještě nějakou dobu to bude trvat.