Článek
Na karoserii nového Grand Cherokee příliš změn nenajdete. Za zmínku stojí přepracovaný přední nárazník s výše umístěnými mlhovkami. Vepředu i vzadu nově najdete technologii LED, kterou využívají světla.
Uvnitř je nový volant, přístrojový štít tvořený grafickým znázorněním „budíků“, sedmistupňová dotyková obrazovka a některé ovladače. V nabídce je i více barevných provedení koženého čalounění, připlatit si lze i za pravé dřevo.
Jiná je i páka automatické převodovky a koneckonců také samotná převodovka. Ta je nyní osmistupňová (dříve nejvýše 6stupňová) a pro všechny motorizace jde o jedinou možnost při výběru převodovky. A jelikož popisované vozidlo umí hodně i mimo silnice, nabídne rovněž redukční převod a uzávěrku mezinápravového a zadního diferenciálu (za příplatek).
Vybírat lze ze čtyř motorizací, přičemž žádný zvolený model není „malý“. Základem je šestiválec s objemem 3,6 litru. Tento motor má stejný výkon jako dosud (209 kW, tj. 284 koní). Dále je v nabídce třílitrový turbodiesel, opět šestiválec. Ten má nyní 241 koní. Polepšila si také hodnota točivého momentu, konkrétně je větší o 20 Nm - nyní 570 Nm.
K dispozici je i osmiválec HEMI s objemem 5,7 litru a výkonem 269 kW / 366 koní. Nově se u tohoto motoru deaktivují válce, což je v USA spíše než funkcí poptávanou spotřebiteli vynuceno legislativou kvůli nižší normované spotřebě.
Vrcholem je špičková verze SRT8. Tu pohání osmiválec o objemu 6,2 litru s celkovým výkonem 351 kW (477 koní) a 630 Nm točivého momentu. Jaká je spotřeba paliva, zrychlení na 100 km/h a nejvyšší rychlost, je zatím pro všechny popisované motorizace tajemstvím.
Pro základní benzínový motor bude k dispozici i pohon pouze předních kol, všechny ostatní verze budou „čtyřkolky“. K dispozici bude i vzduchové odpružení. Ceny zatím zveřejněny nebyly, prodej bude v USA zahájen velmi pravděpodobně v řádu týdnů.