Hlavní obsah
Když jde střecha dolů, nejde nemít radost. Foto: Jan Handrejch, Právo

Je v horku lepší kabriolet? Vyzkoušeli jsme to

Posledních 14 dní je po celé Evropě vedro. Mnozí se ptají: je lepší jet v normálním autě, nebo v kabrioletu? Když jedete otevřeným vozem, můžete si užívat osvěžujícího větru ve vlasech. Jenže se není kam schovat před sluncem a vedrem a klimatizace je skoro k ničemu. Co je tedy lepší?

Když jde střecha dolů, nejde nemít radost. Foto: Jan Handrejch, Právo
Je v horku lepší kabriolet? Vyzkoušeli jsme to

Majitelé uzavřených aut ve vedrech, která nyní panují, nezřídka závidí „kabrioleťákům”, že si můžou stáhnout střechu a jet s osvěžujícím větrem ve vlasech. Jenže je to skutečně lepší než klimatizované uzavřené auto, když má vzduch přes třicet stupňů a betonová džungle města i asfalt silnice jsou rozpálené sluncem?

Právě jsme vrátili novinářský Mercedes-Benz S 560 kabriolet, se kterým jsme najezdili něco přes tisíc kilometrů – o tom si budete moci přečíst později. Už nyní ale můžeme napsat jedno ze zjištění: stahovací střecha má své nevýhody.

Mercedes-Benz S 560 cabrio

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ta největší je nasnadě, ale ne každého to napadne - pořád na vás svítí slunce. Takže pokud vaše kůže sluneční svit špatně snáší, budete mít velkou spotřebu opalovacího krému s vysokým faktorem. Silnic, které by byly z většiny ve stínu, totiž zas tak moc není.

Podobně a možná paradoxně není útěku před vedrem. Protože na všechno pořád svítí slunce, zejména, pokud při parkování necháte střechu staženou, všechno pálí, a to více než v normálním autě. Položit si loket na dveře je například sotva reálné.

Mercedes-Benz S 560 cabrio

Foto: Jan Handrejch, Právo

S tím souvisí detail, že se v podstatě pořád koupete ve směsi opalovacího krému a vlastního potu. Když si pustíte klimatizaci, je vám chladněji jen na nohy, protože vzduch z výdechů v palubní desce nemá šanci proti větru zvenčí.

Ten samozřejmě osvěžující je, ale musíte se pohybovat. Jakmile „krndujete” - tj. poskakujete v husté městské, zejména pražské dopravě -, větru není. Jedna z mála věcí, která v kabrioletu v takovémto vedru pomáhá, jsou ventilované sedačky, kterými byl testovaný mercedes vybaven.

I přes tohle všechno je však jízda kabrioletem - a je jedno, jestli jste za něj zaplatili čtyři milióny, nebo čtyřicet tisíc - balzámem na stres a shon. Takže ano – sice vám je horko větší než v uzavřeném autě s kvalitní klimatizací, ale kabriolet je lepší než uzavřený vůz. Nebo ne? Pište do diskuse.

Anketa
Jak si představujete ideální cestování v horkých dnech?
Uzavřený interiér a zapnutá klimatizace
0 %
Otevřená okna, včetně případného střešního
0 %
Stažená střecha kabrioletu
100 %
Celkem hlasoval 1 čtenář.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků