Hlavní obsah

Firma Mitsubishi, tradiční účastník světových rallye a výrobce legendárního vozu Evo, připravila jednu specialitu. Ještě více Evo vylepšila, upravila totiž podvozek, zařadila novou převodovku, turbodmychadlo a... Evo však bohužel vyrábí s řízením na pravé straně. Prodávat se bude totiž pouze v Japonsku.

Japonská střela Evo IX MR

Mitsubishi Lancer Evo IX dostal v této speciální verzi označení MR, tedy Mitsubishi racing. Že vám to něco připomíná? Aby ne - už předchozí generace měla tuhle edici, po které se jen zaprášilo. Devítka přináší několik novinek k již tak dobrému vozu.

Kdo by čekal zvýšený výkon, ten bude zklamán. Dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním se v tomhle směru moc "nepochlapil", ale i tak je zde na co koukat. Časování ventilů MIVEC a nové turbodmychadlo vylepšilo charakteristiku výkonu a točivého momentu, když v nižších otáčkách je k dispozici víc síly. Maximální výkon 206 kW je jistě slušná hodnota. Točivý moment se však pohybuje v různých hodnotách, podle  karoserie a verze auta. Sedan GSR má hodnotu 400 N.m, u sportovnější odlehčené verze RS pak 407 N.m. Kombi GT disponuje točivým momentem 392 N.m a typ GT-A pak 343 N.m.

Převodovka je v klasické verzi šestistupňová manuální, již zmíněný sportovní odlehčený speciál pak disponuje pětistupňovou závodní, stejně jako kombi GT-A.

Podvozek vozu byl pořádně upraven - podíleli se na tom firmy Bilstein a Elbach. Světlá výška je nyní o 10 mm menší, podvozek je tužší a lépe prý kopíruje povrch silnice. Také pohon všech kol doznal několika změn. Softwarovým přeprogramováním je nyní možné využít na zadní nápravě až o 10 % více točivého momentu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků