Hlavní obsah

Honda Civic Type-R stanovila rekord předokolek na okruhu Suzuka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová, dosud kompletně nepředstavená Honda Civic Type-R zajela v Suzuce o téměř sekundu rychlejší čas, než to dokázal předchůdce. Je tak nejrychlejším autem s pohonem předních kol na této trati.

Honda Civic Type-R stanovila rekord na okruhu v SuzuceVideo: Honda

 
Článek

Když nějaký automobil stanoví rekord jízdy na nějakém okruhu, přinejmenším ve své třídě, s vrcholnou pravděpodobností to bude špičkový sporťák. Přesně tak se Honda snaží vykreslovat dosud neodhalený nový Civic Type-R. Zveřejnila nový rekord aut s předním pohonem, který si připsal na vrub právě tento ostrý hatchback.

Nový rekord má hodnotu 2:23,12, což je o 0,87 sekundy lepší čas, než zvládla minulá generace Civicu Type-R v nejostřejší variantě Limited Edition. A o 2,33 s lepší, než to zvládl Renault Megane R.S. Trophy R, který držel rekord předtím.

Foto: Honda

Honda Civic Type-R na okruhu v Suzuce

Suzuka je 5,8 km dlouhý okruh ve stejnojmenném městě v prefektuře Mie, kde se od roku 1987 každoročně se dvěma výjimkami jezdí Velká cena Japonska ve formuli 1. A také domovská testovací trať výkonných hond; ty se tu zkouší už od roku 1962.

Civic jel v maskování, protože ho automobilka dosud kompletně nepředstavila; to se očekává někdy v letošním roce a na trh má vůz přijít někdy koncem letoška. Jestli dorazí i do Evropy, je však přinejmenším nejisté, když běžný civic tu má „jen“ hybridní pohon. Automobilka se při jeho uvedení chlubila splněním cíle mít v evropské nabídce 100 % aut elektrifikovaných a Civic Type-R má být poslední hondou bez elektrifikace.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám