Hlavní obsah

Honda Civic Type-R je nejrychlejší předokolka na Ringu, titul vzala Golfu GTI

Japonská automobilka se pochlubila nejrychlejším časem mezi produkčními auty s poháněnou přední nápravou. Dosavadní král VW Golf GTI Clubsport má na nejtěžším závodním okruhu světa o tři sekundy horší čas, nový Type-R zvládl slavný Nürburgring za 7 minut a 43,80 sekund.

Honda Civic Type-R je nejrychlejší předokolka na Ringu, titul vzala Golfu GTI

Automobilky se rády chlubí časy, které jejich závodní jezdci zajeli na Severní smyčce legendárního německého okruhu Nürburgring, jakkoliv ono „číslo” je jen jedním z mnoha faktorů vypovídajících o kvalitě daného automobilu. A neexistuje ani žádná metodika. Zatáčkovitá trať je dlouhá bezmála 21 kilometrů a nejlepší auta světa s výbornými řidiči za volantem ji zvládají pod osm minut, sportovní auta ještě rychleji.

Honda Civic Type-R na Nürburgringu

Foto: Honda

Výsledný čas je zajímavý spíše marketingově, protože podmínky na trati jsou vždy jiné a jiní jsou samozřejmě i řidiči. Ale určitou vypovídací hodnotu má, uznáváme. Po triumfech Renaultu Mégane R.S a Seatu Leon Cupra kraloval německému závodnímu okruhu se zajetým časem 7:47,19 Volkswagen Golf GTI Performance.

Honda se do Zeleného pekla vrátila s novým Civikem Type-R. Nově má výkon 235 kW (320 koní) a točivý moment 400 Nm. A nový je i čas zajetý na zdejším okruhu – 07:43,80.

Honda Civic Type-R na Nürburgringu

Foto: Honda

Honda Civic Type-R na Nürburgringu

Foto: Honda

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků