Hlavní obsah

GM loni zvýšila prodej, přesto o první místo nejspíš přijde

Největší americká automobilka General Motors loni zvýšila celosvětový prodej téměř o tři procenta na 9,28 miliónu vozů. Důvodem byla hlavně rekordní poptávka po značce Chevrolet, a to zejména ve Spojených státech a Číně. Navzdory růstu prodeje však zřejmě přepustila vedoucí pozici na světovém trhu japonskému konkurentovi Toyota Motor.

Článek

Prodej GM v Severní Americe stoupl o více než tři procenta a překročil tři milióny vozů. V Číně se prodej GM a jejích společných podniků zvýšil o 11 procent na 2,8 miliónu vozů. V Evropě se však propadl o osm procent na zhruba 1,6 miliónu vozů, napsala agentura Reuters.

Automobilka GM nicméně zopakovala, že její evropská divize Opel není na prodej. Reagovala tak na pokračující spekulace o tom, že divizi by mohla převzít francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën.

GM předloni získala zpět vedoucí pozici na světovém trhu, o kterou ji v roce 2008 připravila japonská Toyota. Loni se však Toyota do čela trhu zřejmě vrátila. Firma podle předběžných údajů zvýšila prodej o 22 procent na 9,7 miliónu vozů, napsala agentura AP.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám