Hlavní obsah
 

Ginetta představuje nový supersport. Čerpá ze svých závodních zkušeností

Ginetta je značka, která vyráběla zajímavé sporťáčky, ale hlavně stavěla závodní vozy. Do Ženevy přiveze nový automobil, který bude hodně zajímavý. Sice ještě neznáme jeho jméno, ale víme, že technicky je na tom opravdu exkluzivně.

 
Ginetta představuje nový supersport. Čerpá ze svých závodních zkušeností

Kdybychom hledali největší firemní úspěchy značky Ginetta, pak by to nebylo v prodeji osobních aut. Těch se nevyrobilo moc a žádné prodejní rekord netrhly. Jenže Ginetta připravovala a připravuje speciály na mnoho okruhových závodů. Jedním z nich je i speciál pro závody LMP1, tedy prototypy pro LeMans. Právě tohle auto se stalo inspirací pro nový silniční speciál.

Auto je samozřejmě vyrobené z karbonu, jak to má u takových speciálů být. Jenže tady je toho karbonu trochu víc, než je obvyklé. Tak například volant je z tohoto materiálu a je stejný jako u závodního speciálu. Nebo převodová táhla jsou z uhlíkového kompozitu. Prostě tenhle pevný a lehký materiál je skoro všude.

Auto zatím nemá jméno

Foto: Ginetta

Neuvěřitelná je jeho aerodynamika, která kopíruje závodní speciál

Foto: Ginetta

Auto stojí na podvozku z dvojitých delta ramen, stejných, jaké najdete u speciálu LMP1. Motor je umístěn vepředu, ale až daleko za osami kol, takže se perfektně rozděluje váha mezi nápravy. Jedná se o vidlicový osmiválec s rozevřením 90°, který má objem šest litrů. Nečekejte žádná turbodmychadla. Tenhle motor dýchá atmosférický tlak. Výkon agregátu je 441 kW (600 k) a točivý moment 700 N.m. Převodovka je šestistupňová sekvenční s řazení pádly pod volantem. Jde o závodní speciál upravený přesně pro tohle auto.

Devatenáctipalcová kola vepředu a dvacetipalcová vzadu ukrývají karbon-keramické brzdy. Ty jsou zapotřebí, protože auto je skutečně ďábelské. Má parametry skutečného závodního speciálu. Považte například, že při 160 km/h vytvářejí aerodynamické prvky bez jakékoliv aktivní podpory přítlak 376 kg na kola, což je jen o 5 % méně, než vytváří prototyp skupiny LMP1.

Podívejte se na to umístění motoru

Foto: Ginetta

Zákazníci, kterých bude celkem 50, však nemusí mít starost, že by byli obráni o pohodlí. Sedadla obšitá alcantarou, klimatizace, světlomety s automatickým rozsvěcením i dálkových světel, parkovací senzory, bezdotykové nabíjení telefonu a další moderní vymoženosti jsou tu pravidlem. A jelikož auto má motor vepředu, vzadu zbyl prostor pro 675 litrů zavazadel!

Cena auta bude ale také hodně exkluzivní. Počítá se, že bude v přepočtu začínat někde kolem dvanácti milionů korun. První vozy by měly dorazit k zákazníkům v roce 2020. Auto si budou moct prohlédnout už na začátku března na autosalonu v Ženevě. Tam se také všichni dozvědí jeho název.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků