Článek
Fiat a Magneti Marelli, to bylo nerozlučné přátelství. Tedy vlastně Magneti Marelli a Itálie, protože tahle značka dodávala asi všem italským automobilkám komponenty jako zapalování, vstřikování apod., a bylo jedno, jestli patřily pod křídla Fiatu, nebo ne.
O tom, že je Magneti Marelli na prodej, se mluvilo už dávno. Například o značku projevil zájem korejský gigant Samsung, který je u nás znám hlavně kvůli elektronice, ale je to také výrobce automobilů [celá zpráva]. Italská firma na automobilové součástky je velmi rozsáhlá a má dokonce závod v Jihlavě, kde působí divize Automotive Lighting, produkující automobilová světla pro ohromné spektrum značek.
Sergio Marchione, který nedávno zemřel na pooperační komplikace, už ze svého postu generálního ředitele koncernu Fiat-Chrysler nestačil transakci dokončit. Každopádně mimo Samsungu mělo o Magneti Marelli zájem i několik dalších subjektů a vyhrál japonský kolos Calsonic Kansei, který za italskou firmu zaplatí přibližně 160 miliard korun.
Vybrána byla tato firma i proto, že nechce vykořenit značku ze svých pozic. Naopak. Chce s ní fúzovat a zvýšit její atraktivitu velkými investicemi, postavenými na základě dlouholeté spolupráce s Fiatem. A to asi rozhodlo.