Hlavní obsah

Extrémní kombi je tu v nové generaci, Audi RS 6 Avant nabídne 600 koní

Novinky, laz

Oddělení Audi Sport se soubojů německých výkonných limuzín vyšší střední třídy opět účastní jen zčásti. Jinak řečeno, BMW M5 či Mercedes-AMG E 63 nedostane konkurenta s karoserií sedan, půjde výhradně o zběsilé kombi.

Foto: Audi

Audi RS 6 Avant

Článek

Tradice extrémních kombíků od Audi Sport se váže už k dobám Audi RS2. I v současné době v Ingolstadtu nabízí RS 4 jen jako Avant, tedy kombi. Nejinak tomu bylo u předchozí generace RS 6, stejný recept byl právě uvařen u nového vydání RS 6.

Už svým designem se od výchozího modelu A6 Avant výrazně odlišuje. S výjimkou předních dveří, střechy a zadního výklopného víka je exteriér tvořen výhradně díly, které jsou pro RS specifické. Karoserie je celkově rozšířená na každé straně o 40 milimetrů, na přání jsou dodávaná 22“ kola. Že jde o RS, poznáte také podle specifické masky chladiče a oválné dvojice výfuků na zádi.

Foto: Audi

Rozkročené karoserie si všimnete ihned.

Uvnitř se toho příliš nezměnilo, nová jsou sportovní sedadla, volant a grafika přístrojů. Díky tomu, že uvnitř mezigeneračně narostla i standardní A6, těží z toho i sportovní model. Například zavazadlový prostor má objem 565 až 1680 litrů, jeho šířka mezi podběhy kol vzrostla v porovnání s předchůdcem o 14 milimetrů na 1,05 metru.

Výkonný osmiválec a dvě verze odpružení

Tento rodinný dostavník má pod kapotou osmiválec. 4.0 TFSI se 48V sítí poskytuje nejvyšší výkon 441 kW (600 k) a maximální točivý moment 800 Nm, který je dostupný v rozsahu otáček od 2050 do 4500.

Foto: Audi

Podrží sportovní sedadla.

Novinka tak zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy. Hranici 200 km/h pokoří za 12 sekund. Další akceleraci učiní přítrž při 250 km/h elektronický omezovač. Kombi RS, vybavené na přání dodávaným dynamickým paketem, může jet rychlostí až 280 km/h, nebo dokonce až 305 km/h, pokud si zákazník zvolí dynamický paket plus.

Foto: Audi

Na přídi najdete masivní nádechy.

Foto: Audi

Koncovky výfuku jsou už tradičně velké a oválné.

Samozřejmostí je osmistupňová převodovka s měničem točivého momentu a pohon všech kol se selektivním rozdělováním točivého momentu a zadním sportovním diferenciálem na přání.

Variabilitu, co se komfortu a přilnavosti týče, by mohlo zajistit odpružení se vzduchovými měchy a adaptivními tlumiči. Alternativou je podvozek s ocelovými pružinami a tlumiči s propojeným olejovým vedením.

V České republice a dalších evropských zemích bude nový model uveden do prodeje na konci roku 2019. Cenu výrobce zatím tají.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám