Hlavní obsah

Evropské silnice jsou pro autopiloty specifické, říká britský vývojář

Zatímco v USA jsou silnice prostorné, což samořídicím autům nahrává, v Evropě musíte projet uličkami postavenými pro poníky, říká zakladatel firmy, která svůj software autonomního řízení testuje v Oxfordu.

Evropské silnice jsou pro autopiloty specifické, říká britský vývojář

Autonomní vozidla dnes vyvíjí spousta firem, kromě automobilek - např. BMW je hodně daleko - to jsou také technologičtí giganti, jako např. Google, a start-upy. K těm patří i firma Oxbotica, která pracuje na britské půdě. A připomíná, že ve srovnání se Spojenými státy - či s dálnicemi jakéhokoliv jiného kontinentu - to jsou právě evropská města, která pro samořídicí auta mohou představovat značný problém.

Prostě proto, že jízda na prostorných amerických ulicích je něco jiného než proplétání se uzoučkými uličkami Oxfordu, Edinburghu nebo třeba Tábora. Právě v Oxfordu firmu Oxbotica založil inženýr Paul Newman.

„Silnice tu jsou prostě velmi odlišné. Chci říct, že některá rozhodnutí, která je třeba udělat ve vztahu k cyklistům nebo dětem či studentům, navíc v ulicích, které byly, upřímně, postaveny pro poníky, jsou v některých evropských městech rozdílná,” komentuje svou práci Newman.

Oxbotica pracuje na vývoji systému „univerzálního autonomního řízení”, který by pak mohla prodávat jako balík techniky a služeb jakémukoliv výrobci aut, manažeru firemní flotily nebo třeba spediční společnosti. Svůj systém testuje ve speciálně vybaveném Fordu Mondeo, a to právě v centru Oxfordu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků