Hlavní obsah

Emira bude posledním Lotusem se spalovacím motorem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lotus prostřednictvím zatmaveného snímku přídě poutá na letošní novinku. Model Emira bude první zcela nový sériově vyráběný vůz této značky za posledních 12 let. Zároveň však znamená rozloučení se spalovacími motory.

Foto: Lotus

Lotus Emira

Článek

Značka v současné době vlastněná čínským gigantem Geely vznikla na základech citátu zakladatele Colina Chapmana. „Přidej výkon a zrychlíš na rovinkách. Uber hmotnost a zrychlíš všude,“ říkal.

Není jasné, nakolik budou schopny čerpat z této filozofie budoucí elektromobily s bateriemi v podlaze, ale právě elektrická budoucnost je pro Lotus aktuálně jediným tématem. Tedy až na poslední model se spalovacím motorem, který se po ukončení výroby tradičního Elise a Exige představí 6. července.

Konec jedné éry. Lotus Elise a Exige se loučí finální edicí

AutoMoto

Nést bude jméno Emira, což v několika starověkých jazycích znamená „velitel”. Oproti exkluzivnímu elektrickému hypersportu Evija půjde o sériově vyráběný model.

Podle zdrojů britského Autocaru se pod kapotou objeví dvoulitrový zážehový čtyřválec, alternativou má být 3,5litrový šestiválec od Toyoty známý z modelu Evora, jehož výroba byla rovněž ukončena. Právě na upravené platformě evory coby dosud největšího sporťáku značky má novinka stát. Kupé Emira by se tak mohlo postavit i dospělým sportovním vozům typu Porsche 911.

Šéf automobilky Matt Windle uvedl, že Lotus hodlá do roku 2028, kdy oslaví 80. výročí svého vzniku, dosáhnout úplné elektrifikace svého sortimentu. Přesný termín ale bude záviset na popularitě modelu Emira. „Do konce desetiletí však rozhodně budeme plně električtí,” prohlásil.

Lotus Evija představen, má téměř dva tisíce koní a nejrychlejší dobíjení

AutoMoto

Lotus podle Windleho plánuje investovat přes dvě miliardy liber, v přepočtu 60 miliard korun, do nových technologií a výrazného rozšiřování produkce. Investiční plány zahrnují mimo jiné novou továrnu v čínském Wu-chanu či další modulárním platformy, které do portfolia slavné automobilky přivanou i SUV či sedany.

Automobilka uvedla, že získá finanční podporu od svých majitelů, kterými jsou čínská společnost Geely a malajsijská firma Etika Automotive. Roční produkce Lotusu by se díky novým investicím měla zvýšit na desetitisíce vozů ze současných zhruba 1500, napsala agentura Reuters.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám