Hlavní obsah

Elektrický Volkswagen ID.4 se zúčastní dálkové rally, poveze si generátor

Novinky, Daniel Havlina

Závodní oddělení německého Volkswagenu upravilo nové elektrické SUV ID.4 tak, aby se mohlo zúčastnit náročného závodu NORRA Mexican 1000, lépe známého jako Baja rally. Zadokolka si s sebou poveze mimo jiné i generátor.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4 na závod NORRA Mexican 1000

Článek

Produkční elektromobil se na start závodu, který vede přes celý kalifornský poloostrov, postaví vůbec poprvé v historii. Na první pohled je ale jasné, že ID.4, které má rally absolvovat, prošlo řadou různých úprav, aby náročný terén zvládlo.

První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky

Testy

Základ ovšem zůstává stejný. Auto je postaveno na modelu ID.4 v edici 1st edition, která má výkonem 201 koňských sil poháněna pouze zadní kola. Inženýři ve Volkswagenu museli nicméně výrazně upravit podvozek, aby tak náročnou cestu zvládl.

Vůz má speciální tlumiče a pružiny. Celé auto pak bylo o 50,8 milimetru zvednuto. Jiné je také zavěšení zadních kol a kola samotná. Jedná se o osmnáctipalcové speciály od OZ Racing obuté do vysokoprofilových gum Yokohama Geolanders.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4 na závod NORRA Mexican 1000

V rally stylu pak Volkswagen celé auto výrazně očesal, aby bylo na závod co nejlehčí. Z původní výbavy zůstal jen přístrojový štít a volant. Závodní jsou naopak sedačky a pásy. Z ryze závodní výbavy přibyl autu i spodní kryt podvozku a ochranná klec. V kufru se navíc místo zavazadel poveze rezerva.

Volkswagen v Šanghaji představil obří SUV Talagon

AutoMoto

Baja rally, správněji závod NORRA Mexican 1000, je letos dlouhý 1836 kilometrů. Posádka je všechny, pravděpodobně k velké nelibosti, bude muset na rozpáleném kalifornském kontinentu absolvovat bez klimatizace. Celkem 1437 kilometrů přitom pojedou v těžkém terénu.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4 na závod NORRA Mexican 1000

Co se dobíjení týče, auto si s sebou veze i speciální generátor na biopaliva s výkonem 50 kW, kdyby mu měla „dojít šťáva“. Díky restrikcím spojeným s onemocněním Covid-19 nicméně závod proběhne stylem okruhů, takže dobíjení za jízdy třeba ani nebude.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám