Hlavní obsah

Dvanáct válců a nová tvář

Právo, Jaroslav Šimek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modelová škála automobilky Audi má novou vlajkovou loď. Stává se jí luxusní limuzína Audi A8 L v prodlouženém provedení poháněná zážehovým dvanáctiválcem o objemu 6,0 l. Ten přenáší svůj výkon na všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro.

Článek

Nové Audi A8 L 6.0 quattro lze na první pohled identifikovat i podle zcela nové "tváře", které dominuje jednodílná maska chladiče - ta se stává novým stylistickým prvkem značky Audi.

Dravec pod kapotou

Ve dvanácti válcích šestilitrového motoru se ukrývá výkon 450 koní, což je o 30 k více než v předchozím modelu. Také točivý moment povyrostl, a to o 20 Nm až na 580 Nm.

Díky těmto pozoruhodným výkonovým parametrům se tato luxusní limuzína nejvyšší třídy chlubí mimořádnou dynamikou, kterou překonává i většinu sportovních modelů. Dokáže totiž zrychlit z klidu na stovku během pouhých 5,2 s a na 200 km/h jen 17,4 s. Maximální rychlost dvanáctiválcové limuzíny je z bezpečnostních důvodů omezena na 250 km/h. Na tuto rychlost se Audi A8 L dostane už za 30 sekund po rozjezdu!

Řidiči, kteří už dvanáctiválcové Audi A8 L testovali, vyzdvihují především spontánnost, s jakou se motor po přidání plynu roztáčí z nejnižších otáček až k maximální hranici 6200 otáček za minutu. Na tom má velkou zásluhu především skvělý průběh točivého momentu - v širokém rozmezí 2300 až 5300 ot./min. má řidič pod pedálem plynu stále k dispozici více než 95 procent nejvyššího točivého momentu.

I sportovní režim

O přenos výkonu dvanáctiválcového motoru se stará šestistupňová automatická převodovka tiptronic, která dovoluje řidiči i manuální řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Řídicí jednotka převodovky tiptronic dovoluje rovněž navolení sportovního modu, při kterém se motor před přeřazením na vyšší rychlostní stupně vytáčí do vyšších obrátek a naopak při řazení směrem dolů převodovka řadí dříve než v normálním automatickém režimu.

Špičkový podvozek se systémem pneumatického odpružení a adaptivního tlumení spolu se stálým pohonem všech kol zaručuje limuzíně audi A8 L 6.0 quattro excelentní jízdní vlastnosti a maximální cestovní komfort za všech podmínek. Řidič může prostřednictvím rozhraní MMI zvolit jednu ze čtyř předdefinovaných charakteristik nastavení podvozku - od vysloveně komfortního až po zřetelně sportovní.

Světla pro denní jízdu

Pod čirým krytem světlometů se ukrývá další vyspělá technologie, jimiž jsou vozy značky Audi vyhlášené: Kombinované adaptivní světlomety nového Audi A8 L 6.0 quattro mají speciální světla pro jízdu ve dne, která jsou tvořena LED diodami. Toto denní osvětlení zvyšuje bezpečnost, protože díky jemu je Audi A8 L 6.0 quattro dobře viditelné za všech okolností. Zásluhou technologie LED diod, jejichž energetická náročnost je v porovnání s tradičními žárovkami nepatrná, se denní osvětlení nijak neprojeví na spotřebě paliva.

Cena novinky pro Českou republiku zatím nebyla stanovena. První zákazníci budou moci vůz objednávat začátkem roku 2004.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám