Článek
E-moce o MTM
Tak do elektromobilů už nedělají jen automobilky, ale už i tuningové firmy. Tenhle VW T6 totiž doslal na zadní nápravu speciální elektromotory s výkonem 2x15 kW.
K tomu má auto nejsilnější verzi dieselového motoru BiTDI, tady s výkonem 177 kW při 4000 ot./min. K tomu je připojena sedmistupňová převodovka S-Tronic. Podívejme se na výkonové charakteristiky tohoto vozu, když je dáme dohromady: výkon 207 kW, točivý moment 1110 Nm! Bohužel informace taktně mlčí, jak je to s otáčkovou charakteristikou točivého momentu.
Auto dokáže s touto úpravou zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,2 s a maximální rychlost je 215 km/h. U MTM navíc vozu nainstalovali velké brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny a k nim přidali dvacetipalcová kola Bimoto. Cena auta včetně úprav je 1,4 miliónu korun.
Nejen výkon od ABT
Německá firma ABT je známý úpravce koncernových aut a tato T6 dostala nejen zvýšený výkon, ale na rozdíl od MTM vozu získala i pořádný vizuální paket. Auto má nový přední i zadní nárazník, prahy, za zadním oknem pak velký spoiler, samozřejmě nesmí chybět pořádný výfuk se čtyřmi koncovkami nebo velká kola. Ta jsou buď devatenáctipalcová, nebo dvacetipalcová o rozměrech 255/40 R19 nebo 275/35 R20.
Nejvýraznější na karoserii je ovšem červená linie, která se táhne přes přední masku i přes boky. V interiéru se toho moc nezměnilo. Ovšem stejně jako na karoserii i tady se objevuje logo k připomínce toho, že ABT má letos už 120. výročí a tohle je jeden z vozů to připomínající.
Ještě musíme probrat ten motor. Stejně jako u MTM, i tady jde o dvoutunový diesel. Zde naladěný na výkon 173 kW a točivý moment 490 Nm.
Cenu zatím ABT Sportsline nezveřejnil.