Hlavní obsah

Daimler a Geely spojují síly pro spalovací motory, budou ve volvech i mercedesech

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přinejmenším pro značky Volvo a Mercedes-Benz budou jejich mateřské koncerny, Geely a Daimler, společně vyvíjet a vyrábět motory. Mají být hlavním stavebním kamenem hybridních pohonných ústrojí.

Foto: Mercedes-Benz

Hybridní pohonné ústrojí Mercedesu-Benz A 250e (ilustrační foto).

Článek

Třebaže značky Mercedes-Benz i Volvo plánují přechod na ryze elektrickou nabídku aut, spalovací motory stále potřebují, jak dokládá nová dohoda o společném vývoji modelů. Uzavřely ji koncerny Daimler a Geely, pod něž tyto dvě automobilky spadají.

Nové spalovací motory mají sloužit v hybridních pohonných ústrojích. Jejich cílem je „zvýšit celosvětovou konkurenceschopnost a zlepšit ekonomičnost výroby z rozsahu“. Cílem je zrychlit přechod k bezemisní jízdě.

Tisková zpráva Daimleru hovoří o „příští generaci benzínového motoru určeného pro hybridní aplikace“, což naznačuje jednu velikost. Protože vozy značky Volvo v současné době využívají koncepce motoru napříč před přední nápravou, je pravděpodobné, že se bude jednat o řadový čtyřválec.

Nejdostupnější Mercedes do zásuvky má výhodu pod víčkem, nabije se za půl hodiny

Testy

Německý deník Handelsblatt, který je dle vlastních odkazů na nejmenované zdroje uvnitř koncernu Daimler s tématem hlouběji obeznámen, hovoří o tom, že motory by měly být schopné spalovat i tzv. e-paliva. To jsou paliva vyrobená ze vzdušného CO2 a jejich spalování je tak z pohledu emisí tohoto plynu neutrální.

Výroba motorů by měla začít v roce 2024 a počet vyrobených kusů ročně má být v řádech stovek tisíc. Úspory, které si koncerny slibují, jsou také ohromné –v řádu stovek milionů eur.

Test Volva V60 T8: Čtyři stovky klidných kobyl ve švédském kombi

AutoMoto

Motory by se měly vyrábět hlavně v Číně, což podle německého deníku sklízí také negativní reakce. A to jednak z hlediska pracovních míst v Německu, ale také proto, že Daimler donedávna spolupracoval na motorech s Renaultem. Vyvíjel však motory pro ryze konvenční vozidla, nikoliv hybridní, a tak není jasné, zda tato aliance skončí či bude pokračovat.

Více podrobností zatím není známo, ale můžeme spekulovat třeba o tom, že se hybridní pohonná ústrojí dostanou i do lotusů či aut značky Lynk & Co, která také spadá pod čínský koncern Geely.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám