Hlavní obsah
Ford Mustang 2.3l High Performance Foto: Ford 5x

Čtyřválcový Ford Mustang se konečně dotahuje na Focus RS

Evropský Ford Focus RS má proti americkému Fordu Mustang pořádný náskok. I když má stejný motor, přeci jen je jeho výkon výrazně vyšší. Teď to trochu smazává speciální edice Ford Mustang High Performance.

Ford Mustang 2.3l High Performance Foto: Ford 5x
Čtyřválcový Ford Mustang se konečně dotahuje na Focus RS

Ford Mustang se základním čtyřválcem 2.3 EcoBoost není zrovna sportovním nářadím, po kterém by se Američané houfně vrhali. Je to spíš taková úlitba emisním limitům. Ono to má i svůj důvod. Tohle auto totiž nemá zrovna parametry sporťáku, jakým vůz na první pohled je.

A tak Ford přichází na trh s něčím, co není ani SVO, ani RS ani ST, ale jmenuje se High Performance a je to výbava na přání, kterou si může zákazník objednat.

Přináší nové, větší twi-scroll turbo, nové výfukové potrubí s aktivním ovládáním nejen pro lepší výplach motoru, ale i pro pořádný zvuk. Samozřejmě, že nesmí chybět větší mezichladič stlačeného vzduchu či přemapovaná jednotka. Výsledkem je 246 kW (330 koní), což je nárůst o 20 koní. Auto se tak pomalu dorovnává staršímu evropskému Fordu Focus RS (345 koní).

Větší výkon na autě jen tak nepoznáte

Foto: Ford

Podvozek byl také upraven, a to nasazením techniky z modelu Mustang GT, tedy z většího a silnějšího sourozence. Jsou tu třeba silnější zkrutné stabilizátory a snížená výška podvozku.

Vzhledově jde spíš o drobnosti, podle kterých byste mohli auto poznat, pokud byste očima nenarazili na štítek na karoserii, který hrdě High Performance hlásí. Takže hlavní a nejrychlejší poznávací znak jsou šedivá zpětná zrcátka. Také na zádi je malé křidélko, které je sice i v jiných verzích, ale tam je většinou lakované v barvě vozu.

Interiér se prakticky nezměnil

Foto: Ford

O tom, co je pod kapotou, informuje štítek na kapotě

Foto: Ford

Auto má nová sedmnáctipalcová kola, možnosti nových barev a nový multimediální systém FordPass Connect. Cenově sedí mezi základní verzí a GT, takže Američané dají za auto něco přes 815 000 Kč.

Ford Focus RS

Foto: Ford

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků