Hlavní obsah
Tohle nebude trik, kombinace prudkého klesání a zatáčky dokáže zvednout kolo nejednoho auta. Foto: Citroën

Citroën se chlubí tím, že C5 Aircross sjel kopec

Nahoře je značka, že tato ulice není vhodná pro motorová vozidla. Ne že by se tam auta nevešla - to ulice je prostě příliš prudká. Nejprudší na světě. A britská divize Citroënu si na ní postavila reklamu pro rodinné auto.

Tohle nebude trik, kombinace prudkého klesání a zatáčky dokáže zvednout kolo nejednoho auta. Foto: Citroën
Citroën se chlubí tím, že C5 Aircross sjel kopec

Prodávate SUV, ke kterému nenabízíte pohon všech kol, ale přesto chcete předvést, jak si poradí s náročnými podmínkami? Britské zastoupení Citroënu si řeklo, že nejlepší pro takový kousek bude, když vůz sjede kopec.

Pokud zvedáte obočí, nejste sami. Ovšem, ten kopec nebyl ledajaký - šlo o nejstrmější ulici na světě. Ta je od letošního července právě ve Velké Británii, konkrétně to je ulice Ffordd Pen Llech v městečku Harlech. Její sklon je v nejprudším místě 37,5 %, tedy asi 20 stupňů.

Pohledem shora to vypadá prostě jako kopec.

Foto: Citroën

Kromě toho je úzká a plná zatáček, takže to není místo, kde by člověk chtěl běžně jezdit autem. Taky se na jejím horním konci píše, že „není vhodná pro motorová vozidla”. Nicméně, jet dolů na kole bychom taky nechtěli.

A dolů jet musíte - Ffordd Pen Llech je ve své dolní části jednosměrná právě z kopce. To je taky výmluva Citroënu, proč tuhle silnici nezdolal zespoda nahoru - není to dovoleno.

Citroën C5 Aircross je jistě schopné auto, v nedávném testu se nám velmi líbil. Čtyřkolku sice nemá, ale ve spoustě situací člověku stačí dobré pneumatiky. A, přesně pro takovýhle kousek, asistent pro sjíždění kopců. Ten totiž přibržďuje jednotlivá kola tak, aby udržel auto v požadovaném směru bez nežádoucích smyků a hrozícího překlopení, a co nejpomaleji sjel prudký kopec.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Citroën na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Citroën C5 na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků