Hlavní obsah

Chevrolet Cruze - jedno z nejlevnějších aut nižší střední třídy

Novinky, Martin Žemlička

Do nižší střední třídy, ve které je například Ford Focus, Škoda Octavia nebo Renault Mégane, nyní vstupuje korejský Chevrolet Cruze. Půjde o jedno z nejlevnějších aut nižší střední třídy, nicméně nízké ceně odpovídá i postarší technický základ, na kterém Cruze staví.

Článek

Škála motorů pro Chevrolet Cruze zahrnuje dva zážehové čtyřválce (1,6 l a 1,8 l) a dvoulitrový turbodiesel. Oba zážehové motory mají systém proměnného časování sacích i výfukových ventilů. Motor o objemu 1,6 l dává výkon 83 kW/114 k, jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 153 Nm. Větší čtyřválec o objemu 1,8 l umožní výkon 104 kW/141 k a jeho nejvyšší točivý moment činí 176 Nm.

Chevrolet Cruze s motorem 1.6 a manuální převodovkou dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,5 s, jeho maximální rychlost činí 185 km/h, výkonnější Cruze 1.8 zvládá sprint 0-100 km/h za 10,0 s a pod plným plynem jede až 200 km/h. Spotřeba obou modelů v kombinovaném cyklu činí totožných 6,8 l/100 km.

Nový šestnáctiventilový turbodiesel „common-rail“ o objemu 2,0 l se „chlubí“ výkonem 110 kW/150 k a solidní spotřebou: V kombinovaném cyklu se tento agregát spokojí s 5,6 l nafty na 100 km jízdy, což vozu propůjčuje akční rádius kolem 1000 km. Cruze s tímto agregátem zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,0 s a jede až 210 km/h.

Vnější rozměry vozu jsou 4597 x 1788 x 1477 mm, rozvor činí 2685 mm. Přední závěsy kol jsou typicky McPherson, vzadu má Cruze pouze nápravu s torzní příčkou, v tomto segmentu je obvyklé nezávislé zavěšení.

Cruze má samozřejmě u všech kol kotoučové brzdy, vpředu s ventilovanými disky. Do standardní výbavy všech modelů patří protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS, elektronický dělič brzdných sil EBD a elektronický stabilizační systém ECS.

Základní cena za benzínovou jedna-šestku začíná na 319 900 korunách, nejlevnější verze s dvoulitrovým turbodieselem stojí 442 900 korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám