Hlavní obsah

Chci, aby byl Volkswagen znovu oblíbenou značkou, říká nový šéf automobilky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový generální ředitel značky Volkswagen Thomas Schäfer v rozhovoru pro britský Autocar uvedl, že chce značce vrátit auru oblíbené společnosti a zároveň se také více soustředit na softwarové nedostatky nebo spolupráci se sesterskou Škodou a Seatem.

Foto: Právo

Bývalý předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer, dnes CEO Volkswagenu

Článek

Dvaapadesátiletý Schäfer uvedl, že pro Volkswagen pod jeho kormidlem vymezil tři základní cíle. Prvním bude snaha o to, aby se značka stala po několika skandálech znovu oblíbenou mezi fanoušky.

„VW je fenomenální globální značka a zaslouží si návrat tam, kde bývala. Vyžaduje to investice do produktů, ale musíme emocionalizovat značku i tím, jak mluvíme s médii a jaké tvoříme reklamy,“ uvedl Schäfer.

Volkswagen si nechal patentovat skicu elektrického pick-upu

AutoMoto

Druhým velkým cílem nového vedení je ještě více prohloubit spolupráci s koncernovými parťáky v podobě Škoda Auto, Seat, Cupra či se sekcí Volkswagen Užitkové vozy. V této sekci se chce Schäfer zaměřit na zefektivnění vývoje společných částí či funkcí, snížení nákladů na výrobu a zkrácení plošného vývoje, například v rámci sdílených platforem.

„Neříkám tím ale, že si všechna auta budou více podobná. Ve skutečnosti doufám v opak. Myslím, že když budeme pracovat společně, máme obrovský potenciál,“ řekl generální ředitel.

Do třetice si Schäfer vymezil velice ambiciózní plán v rámci takzvané „dvojité transformace“ automobilového průmyslu a trhu. Tím je myšleno, že se nemění jen spalovací motory za elektrické, ale z elektrických se budou brzy stávat i takzvaná autonomní, tedy samo řiditelná auta.

V této souvislosti Schäfer připustil, že má Volkswagen před sebou strmou cestu, ale věří, že jsou inženýři na správné vlně a firma udělala velký pokrok v rámci nového hlasového ovládání i asistentu řízení.

Nový šéf koncernu Volkswagen chce snížit počet členů představenstva

AutoMoto

V rozhovoru přišla řeč i na softwarové problémy, které v minulém roce potkaly Volkswagen a jež pravděpodobně zapříčinily konec předchozího šéfa koncernu VW Herberta Diesse.

„Musíme se z toho poučit, více naslouchat svým zákazníkům a musíme být lídrem,“ doplnil sebevědomě. Změny prý budou patrné už na modelu ID Buzz, ale také na faceliftu ID 3 či na novém Tiguanu nebo Passattu.

„Pracujeme na větší jednoduchosti, a to nejen s většími obrazovkami, ale i s jednodušším uživatelským prostředím a nabídkami. Musíme nabízet špičkovou kvalitu, pro to neexistuje žádná omluva,“ uvedl nový šéf s tím, že Volkswagen podle něj dříve neudělal dost pro uživatelskou přívětivost svých vozů a softwaru. „To se ale změní,“ uzavřel Schäfer.

Thomas Schäfer, rodák z německého Marburgu, nastoupil do nové funkce 1. července letošního roku, předtím zastupoval stejnou pozici, ovšem ve Škoda Auto.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám