Hlavní obsah

Charakterní pětiválec žije. Audi se chlubí technikou nové RS 3

Divize Audi Sport ukazuje lehce maskované prototypy nového modelu RS 3 v obou karosářských verzích, tedy jako sedan a hatchback. Čtyři kruhy se před premiérou dělí především o technické detaily, které rozhodně nejsou všední.

Foto: Audi

Nové Audi RS 3

Článek

Nejvýkonnější verze modelu A3 se představí v červenci, ještě před premiérou ale ukazuje svou techniku. To nejdůležitější leží pod kapotou. Vedle TT RS zůstává u 2,5litrového pětiválce s nezaměnitelným charakterem a zvukovým doprovodem i RS 3.

Má výkon 294 kilowattů, 400 koní a točivý moment 500 newtonmetrů, o 20 Nm více než předchůdce. Spárován je se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s robustnější konstrukcí a rychlejším řazením.

Foto: Audi

Řez zadním aktivním diferenciálem nové Audi RS 3

Pohon všech kol se chlubí především novým sportovním zadním diferenciálem. Pomocí lemel na obou stranách aktivně rozděluje sílu mezi zadní kola až do té míry, že v určitých situacích dokáže přenést plný výkon na jedno kolo.

Jedná se zřejmě o příbuzné řešení Volkswagenu Golf R, čemuž odpovídá, že k mání je i takzvaný driftovací režim RS Rear, kdy systém preferuje pohon zadních kol. Stejně jako u běžných módů, včetně komfortního a dynamického, se mění i charakteristika motoru, převodovky, řízení a volitelných adaptivních tlumičů.

První jízda s novým Audi S3: Perfektní polykač okresek

Testy

RS 3 má pochopitelně nejtužší nastavení odpružení, navíc sedí níž. Světlá výška je snížena o 10 mm ve srovnání s verzí S3, ale až o 25 mm v porovnání s běžnou A3. Specifické je i uložení náprav, stabilizátory a další klíčové komponenty.

Za příplatek půjde krom zmíněných tlumičů zvolit i lepivé, téměř okruhové, pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R či karbon-keramické brzdy.

Za necelý měsíc se novinka ukáže jako přímý rival pro Mercedes-AMG A45 S.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Audi A3 sedan: Kapesní limuzína

A3 sedan si oficiálně říká Limuzína. Jakkoli to může u vozu nižší střední třídy působit okázale, Audi se ani v tomto případě nemusí omlouvat tím, že jde...

Test Audi RS e-tron GT: Budoucnost je tu

Tohle placaté čtyřdveřové kupé na elektřinu znamená v mnoha směrech velký krok vpřed. Nejen verze RS má až kosmické zrychlení, slušný dojezd, velmi rychlé...

Výběr článků

Načítám