Hlavní obsah
Nové Audi A6 Allroad Quattro Foto: Audi 5x

Chalupářská verze Audi A6 slaví dvacetiny novou generací

Nové Audi A6 Allroad doplňuje nabídku modelové řady o „zvednutý kombík”. Pro jízdu mimo asfalt nepřibyla jen elektronika, ale i trocha světlé výšky, navíc nastavitelné díky vzduchovému podvozku. A můžete ho mít i s motorem z S6.

Nové Audi A6 Allroad Quattro Foto: Audi 5x
Chalupářská verze Audi A6 slaví dvacetiny novou generací

Psal se rok 1994, kdy Subaru přišlo s nápadem zvětšit světlou výšku běžného kombíku a postavit tak Outback, jeden z prvních crossoverů vůbec. O tři roky později se inspirovalo Volvo s modelem V70 XC a v roce 1999 Audi, které přidalo dávku luxusu – a vzniklo A6 Allroad Quattro.

Právě tento vůz letos slaví dvacet let a do své třetí dekády vstupuje novou, čtvrtou generací. S tím zároveň přichází třetí model do nabídky Audi A6, které jsme testovali jako sedan a později i jako kombík.

Do kufru se vejde 565 litrů nákladu.

Foto: Audi

Princip vozu je pořád stejný – zvýšená světlá výška, zde o 45 mm nad úroveň normální A6 Avant, tedy celkem 184 mm, a oplastování nárazníků. Speciálně upraveno je i vzduchové odpružení, aby lépe fungovalo v terénu, a samozřejmě díky němu lze světlou výšku trochu měnit.

Směrem k lepší použitelnosti mimo asfalt na palubě najdete i asistent pro sjíždění kopců, pro jízdu v bočním náklonu nebo „offroadový tempomat”, který je použitelný do 30 km/h.

Světlá výška 184 cm není ve světě offroadů nic moc, ale na náročnější polní cestu to stačí.

Foto: Audi

Pod kapotou bude na výběr ze třech verzí třílitrového vznětového šestiválce. Všechny varianty jsou vybaveny mild-hybridním systémem se 48V elektrosoustavou, jsou spojeny s osmistupňovým automatem Tiptronic a stálým pohonem všech kol.

Nejslabší verze 45 TDI nabídne 231 koní a 500 N.m, zrychlí na stovku za 6,7 sekundy a normovaná spotřeba paliva je 5,8–5,9 l/100 km. Nejvyšší rychlost je u všech variant 250 km/h.

Prostřední volba se jmenuje 50 TDI, dává 286 koní a 620 N.m, což stačí ke stovce za 5,9, s a spotřeba má být rovněž 5,8–5,9 l/100 km. Vrcholná 55 TDI, která pochází z verzí S6 a S6 Avant, má výkon 350 koní a 700 N.m, stovku zvládne za 5,2 s a spotřeba má být 6,4–6,6 l/100 km.

Uvnitř je všechno jako v ostatních verzích A6, až na drobné technologické berličky pro jízdu v terénu.

Foto: Audi

Chalupáři ocení také informaci o objemu zavazadelníku – činí 565 litrů ve standardní konfiguraci a 1680 litrů při sklopených sedačkách. Stejný prostor nabídne i již zmíněná verze Avant, tedy standardní kombík.

České ceny zatím nejsou na světě, ale německý základ už známe – jeho cena je 61 500 eur, tedy 1,58 milionu korun. Pro srovnání, běžná A6 Avant s motorem 45 TDI stojí v Německu od 58 200 eur, tedy 1,49 milionu korun.

Zkraje prodejů, které mají začít v tomto měsíci, bude k mání i výroční edice „20 years allroad”. Ta je speciální třemi unikátními barvami, specifickým paketem optických detailů a zvláštními 19” koly.

Takhle vypadal allroad první generace, představený před 20 lety.

Foto: Audi

Anketa
Líbí se vám A6 Allroad?
Ano, a zvažuji koupi
12.2 %
Ano, ale nezvažuji koupi
50.6 %
Nejsem si jist/a
1.2 %
Ne, radši Subaru Outback
20.5 %
Ne, radši Volvo V90 Cross Country
6.3 %
Ne, radši nízké auto
5.1 %
Ne, radši pořádné SUV
4.1 %
Celkem hlasovalo 336 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků