Hlavní obsah
BMW řady 5 E34 (Ilustrační foto) Foto: BMW

Bulharský poklad pro milovníky starých BMW prý nemá původně předpokládanou hodnotu

V minulých dnech internet oblétla zpráva o jedenácti BMW řady 5 gen. E34, které byly objeveny v Bulharsku. Vypadalo to jako poklad, ale příběh údajně začal jen kvůli penězům a ani objev sám nemá být až tak čerstvý.

BMW řady 5 E34 (Ilustrační foto) Foto: BMW
Bulharský poklad pro milovníky starých BMW prý nemá původně předpokládanou hodnotu

Máte-li rádi stará BMW, jistě netřeba připomínat řadu 5 E34, vyráběnou v letech 1987-1996. Kousky, které člověk vídá běžně v inzerci, mají často za sebou těžký život. V Bulharsku se ale našlo rovnou jedenáct exemplářů, které ne že nejsou ojeté - nikdy ani nebyly registrovány.

Deset sedanů a jeden kombík bylo podle různých zdrojů nalezeno ve špinavé hale ve městě Blagoevgrad. Údajně byly koupeny pro půjčovnu aut, která ale skončila dřív, než začala, a proto měla auta zůstat nevyužita. Na první pohled nádherný „stodolový nález”.

Podle Milena Milanova, zakladatele facebookové stránky BMW Fans Bulgaria, je to ale trochu jinak. V roce 1994 měl jistý španělský dealer BMW bankrotovat a bulharský investor se prý „chopil šance koupit 186 zbrusu nových” BMW řady 5 za dobrou cenu.

Jenže bulharská vláda pak zavedla daň z přidané hodnoty, která „automaticky zvedla cenu aut o 20 % a skvělý obchod zmizel”, cituje Milanova web Motor1. Přesto bylo 175 aut postupně prodáno. Posledních jedenáct, těch údajně objevených nedávno, podle Milanova našli fanoušci v roce 2016.

Některé zdroje hovořily o aukci, ve které měla být tato auta prodána s vyvolávací cenou 15 tisíc eur (384 tisíc korun) za kus. Milanov ale dementuje i tuhle zprávu s tím, že se jedná o auta bez valné sběratelské hodnoty.

Totiž, v nalezené jedenáctce jsou kousky verze 520i a 525i, dvou ve své době nejprodávanějších; celkem BMW vyrobilo téměř 845 tisíc kusů těchto verzí z celkového počtu zhruba 1,3 milionu vyrobených kusů řady 5 E34.

Některé fotografie interiérů ukazují, že sedadla jsou ještě pokryta ochrannou fólií, která se při předávání zákazníkovi běžně sundává. Vnitřky aut jsou ale skoro strojem času, jako by člověk před pětadvaceti lety přišel do prodejny BMW.

Ovšem, po technické stránce je to podle Milanova trochu jinak. Některá auta nejsou kompletní, mohla prý být využívána jako dárci náhradních dílů, další mají rozbitá skla kvůli předmětům padajícím z chátrajícího stropu a všechna prý potřebují přelakovat.

Obecně autům nesvědčí, když dlouho stojí bez hnutí, takže veškeré gumové části vozu, hadice, silentbloky i pneumatiky jsou pravděpodobně zteřelé a uvedení aut do provozuschopného stavu nemusí být jednoduché.

Může se vám hodit na Seznamu:
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků