Hlavní obsah

Bugatti Divo za 129 miliónů odhaleno, je to chiron pro zatáčky. Už si ho ale nekoupíte

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Není to Chiron Divo, nýbrž jen Divo, byť je vůz založený na chironu a má i jeho motor. Díky lepšímu šasi, podvozku i aerodynamice je však na okruhu rychlejší. Vznikne 40 kusů po pěti miliónech eur (téměř 129 miliónů korun) za každý a všechny už jsou prodané. Bugatti nový vůz představilo v pátek.

BEZ KOMENTÁŘE: Odhalení Bugatti DivoVideo: Bugatti

 
Článek

„Radost není za zatáčkou. Je právě tou zatáčkou. Divo je postavené pro zatáčky,” uvedl v prohlášení Stephan Winkelmann, šéf automobilky Bugatti. Vůz je pojmenovaný podle francouzského prvoválečného letce a závodníka Alberta Diva, který dvakrát vyhrál závod Targa Florio právě na voze Bugatti.

Foto: Bugatti

BEZ KOMENTÁŘE: Odhalení Bugatti Divo

Na výstavě The Quail v Kalifornii se v pátek představilo auto, které je v podstatě chironem v novém kabátu, ale chironem výrazně přepracovaným, a to nejen po stránce vzhledu. Má tužší šasi a tlumiče upravené speciálně pro zatáčení. Vylepšená aerodynamika znamená o 90 kg více přítlaku; celkem 456 kg.

Foto: Bugatti

Bugatti Divo

Proto vůz vypadá tak, jak vypadá - forma u Bugatti následuje funkci. Pro lepší chlazení dostal gigantické nasávací otvory na příď a pro přítlak na přední nápravě má zase větší spoiler pod otvory.

„Z designu musí být jasné, že jde o Bugatti,” uvedl k vzezření vozu Winkelmann a poukázal na tři klíčová místa - podkovu, středovou linii na horní straně auta a linii ve tvaru písmene c na bocích. „Toto jsou elementy, které identifikují Bugatti, i když nevidíte logo,” dodal.

Foto: Bugatti

Bugatti Divo

Lepší přítlak, tužší šasi a o 35 kg nižší váha podle Winkelmanna znamená o osm sekund kratší čas na točité verzi okruhu Nardo oproti modelu Chiron. Motor zůstal beze změn - pořád je to osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1 500 koní.

V souladu se zaměřením vozu na zatáčky není podstatné dosahování rychlostí začínajících čtyřkou, takže byla maximálka omezena na 380 km/h. Víme ale, že vůz bude homologován i pro silniční provoz, takže ho na okruh nebude nutné vézt na přívěsu.

Za zmínku stojí šířka zadního křídla - měří 1,83 metru, o téměř čtvrtinu víc oproti Chironu. A také fakt, že zadní světla jsou tvořena čtyřiačtyřiceti speciálními lehkými ploutvemi, které vytiskli na 3D tiskárně.

Foto: Bugatti

Bugatti Divo

Šéf Bugatti také při představení potvrdil, že bude vyrobeno jen 40 kusů vozu po pěti miliónech eur (téměř 129 miliónů korun) za každý, a to bez DPH. „A hádejte - všechny už jsou prodané,” řekl také Winkelmann.

Reklama

Výběr článků

Načítám