Hlavní obsah
Bugatti Chiron má vlastní palubní telemetrii, která umí odesílat informace v reálném čase. Foto: Bugatti

Bugatti Chiron umí odesílat informace o poruchách v reálném čase

Když se něco porouchá na běžném autě, většinou následuje odtah do servisu, a tam je zkoumáno, kde je problém. Když se něco porouchá na Bugatti Chiron, mechanik ví, co je špatně, ještě než auto vůbec vidí, a to díky palubní telemetrii, která může komunikovat s ústředím ve francouzském Molsheimu v reálném čase.

Bugatti Chiron má vlastní palubní telemetrii, která umí odesílat informace v reálném čase. Foto: Bugatti
Bugatti Chiron umí odesílat informace o poruchách v reálném čase

Telemetrický systém v Chironu monitoruje tisíce různých parametrů auta a pomocí svého vlastního mobilního internetového připojení je může poslat do fabriky v reálném čase.

Takovýto systém je běžný ve vrcholových patrech motorsportu, jakými jsou formule 1 nebo DTM, aby v boxech věděli, co se s autem děje. Bugatti však podle vlastních slov takovýto systém používá jako jediné v silničním autě.

Bugatti Chiron - telemetrie a servis

Foto: Bugatti

Výhoda je nasnadě, technik dokáže diagnostikovat poruchu ještě dřív, než se za autem vypraví. Doslova. Bugatti má tým „létajících doktorů” – mechaniků, které v případě potřeby vysílá za autem zákazníka, aby ho opravili. Klidně několik tisíc kilometrů do Perského zálivu či do USA.

„Je to naše verze konektivity – je exkluzivní a individuální pro naše zákazníky a šetří čas i peníze našim vývojářům,” uvádí Nortbert Uffman, inženýr elektroniky u Bugatti, který je za systém zodpovědný. Dodává, že je k dispozici už víc než dekádu.

Palubní diagnostika byla poprvé použita u veyronu v roce 2004. Jenže až poslední verze, použitá v chironu, dokáže komunikovat v reálném čase. A protože umí odesílat i údaje o poloze, slouží také jako vyhledávací modul pro případ krádeže vozu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků