Článek
V současné řadě 7 gen. G11/G12 je nejvýkonnějším modelem a zároveň vrcholem nabídky verze označená M760Li. Pod kapotou má 6,6l dvanáctiválec o 585 koních a 850 N.m. V příští generaci tomu ale bude jinak - vrchol bude tvořit elektromobil.
„Příští generace řady 7 bude k mání se čtyřmi druhy pohonných ústrojí - benzín, diesel, plug-in hybrid a elektromobil,” uvedl Oliver Zipse. „Všechny verze budou stát na stejné platformě. A vrchol, nejsilnější řada 7, bude plně elektrická,” doplnil.
Test BMW M760Li: Téměř dokonalé, ale jen pro toho vpravo vzadu
Zatím není jisté, jestli se bude jmenovat i7, nebo nějak jinak. Očekává se však, že v silnější ze dvou variant bude mít přes 650 koní, baterii o kapacitě 120 kWh a dojezd až 700 kilometrů. Slabší verze by měla mít pohonné ústrojí z chystaného BMW i4, které nabízí 80kWh baterie.
Plug-in hybrid si do řady 7 můžete objednat už nyní, a to ve verzi 745e o 394 koních a 600 N.m. Jestli se do příští generace probojuje i benzínový dvanáctiválec, zatím není jasné, ale ve světle starších zpráv bychom na to příliš nesázeli, bohužel.