Hlavní obsah
BMW řady 2 Gran Coupé se už ukázalo, ale zatím jen v maskovací fólii. Foto: BMW 4x

BMW poodhaluje nejmenší Gran Coupé, bude mít i přední pohon

Čekáte-li na malý sedan s bezrámovými okny a logem BMW na přídi, právě na vás cílí konkurent Mercedesu CLA, tedy řada 2 Gran Coupé. Sdílí techniku s novou řadou 1, což znamená pohon předních nebo všech kol a až 306 koní v nejostřejší verzi.

BMW řady 2 Gran Coupé se už ukázalo, ale zatím jen v maskovací fólii. Foto: BMW 4x
BMW poodhaluje nejmenší Gran Coupé, bude mít i přední pohon

Nedlouho po největším Gran Coupé v nabídce, postaveném na základě řady 8, poodhaluje mnichovská automobilka jeho protipól – řadu 2 Gran Coupé. Zatím s pečlivým maskováním, ale i tak toho můžeme rozpoznat vážně hodně.

Jasné jsou agresivní nárazníky; dost pravděpodobně se díváme na nějakou nabroušenou verzi, možná i nejostřejší M235i xDrive. Poznat jdou také přední světla, která jsou dost blízko těm na nové řadě 1.

Čtyřkolka by měla jezdit zajímavě.

Foto: BMW

To není opomenutí, dvojka Gran Coupé stojí na stejném základě jako nová jednička. To znamená pohon předních nebo všech kol a platformu UKL2. Tu jsme už testovali např. v BMW X2 nebo v Mini Clubman, a pokud máte čtyřkolku, nuda to rozhodně není.

Novinka má nalákat zejména zájemce o malý sedan.

Foto: BMW

Zmíněná verze M235i xDrive má mít samozřejmě pohon všech kol a pod kapotou dvoulitrový benzinový čtyřválec, nafoukaný turbodmychadlem na 306 koní. O dalších motorech je zatím brzy hovořit s jistotou.

Zajímavým kouskem techniky má být nově vyvinutý samosvorný diferenciál Torsen a systém ARB z elektrického modelu i3s. Ten má zrychlit reakce stabilizačního systému a také zlepšit jízdní chování u verzí s předním pohonem i čtyřkolky.

Díky světlům se bude tvářit přísně i zezadu.

Foto: BMW

„Řada 2 Gran Coupé byla vyvinuta jako globální model a je lákavým přídavkem v nabídce zejména pro ty trhy, kde se karoserie sedan těší oblibě,“ uvedla automobilka.

Pokud máte obavu, že je dvojka Gran Coupé předzvěstí přechodu řady 2 kupé a kabrio na přední pohon – a že současná generace dvojky je naprosto skvělá –, neděste se. Podle dostupných informací BMW postaví jejich nástupce opět s pohonem těch správných, tedy zadních kol.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků