Hlavní obsah

BMW M5 má přejít na elektrický pohon

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příští generace BMW M5 má podle britského magazínu Car existovat buď jako plug-in hybrid s benzínovým osmiválcem, anebo jako ryze elektrický vůz. V obou případech máme čekat drtivou sílu, přenášenou na asfalt všemi čtyřmi koly.

Foto: BMW

BMW M5 gen. F90 ve verzi Competition (Ilustrační foto)

Článek

Pokud vám jde jen o výkon, zrychlení a podobné charakteristiky, tyto řádky vás nadchnou. Pokud máte rádi vůni benzínu a řev objemných motorů, bude tomu nejspíš naopak. Ikonické BMW M5, které v roce 1984 založilo kategorii supersedanů, má přejít na elektrický pohon.

Uvádí to britský magazín Car, ovšem bez přímého odkazu na zdroje svých informací. Cituje pouze nejmenovaného člena vývojového týmu divize M, ovšem jeho slova jsou trochu jiná: „BMW na scénu elektromobilů přichází pozdě.”

Foto: BMW

BMW M5 gen. E28 přišla na svět v roce 1984 s 3,5l řadovým šestiválcem.

Elektrifikace nečeká řadu 5 v rámci faceliftu generace F90, založené na současné generaci řady 5 G30. Té zůstává 4,4l vidlicový osmiválec; jak je výkonný, zatím nevíme, protože nová „pětka” se představila jen v civilní, nikoliv ostré variantě.

Foto: BMW

BMW M5 gen. E34 byla k mání jako sedan od roku 1988 a jako kombík od roku 1992. Pod kapotou byl zprvu 3,6l, později 3,8l řadový šestiválec.

V roce 2023 má podle Britů současná M5 skončit. Její nástupkyně, označená G60, se má objevit následující rok se dvěma variantami pohonného ústrojí: plug-in hybridem a čistě elektrickým systémem.

Foto: BMW

BMW M5 gen. E39 přišla s pětilitrovým osmiválcem v roce 1998. Dodnes patří k nejoblíbenějším mezi fanoušky značky.

Plug-in hybrid si má zachovat benzínový osmiválec, který má ale s elektrickou dopomocí dávat až 760 koní a 1000 N.m, samozřejmě na všechna kola. Stejné pohonné ústrojí má podle publikace mít údajně chystané BMW X8 M.

Foto: BMW

BMW M5 gen. E60 dostala pětilitrový desetiválec, který proslul svou nespolehlivostí. V Evropě také už nebyla k mání manuální převodovka, v Severní Americe stále ano.

Ryze elektrická varianta má stát na upravené platformě CLAR WE, která se má představit v roce 2021. Je to v podstatě vývojový stupeň platformy CLAR, na níž stojí všechna BMW se zadním pohonem v současné nabídce, ovšem podporuje zástavbu jak ryze elektrického, tak i plug-in hybridního a mildhybridního pohonu.

Foto: BMW

BMW M5 gen. F10 se vrátila k V8 o objemu 4,4 litru. Poprvé dostala přeplňování turbodmychadly.

Baterie má mít kapacitu 135 kWh a má být schopna superrychlého nabíjení až 350 kilowatty. Na trh má vůz přijít se 400V architekturou, později ale má přejít na osmisetvoltovou, kterou již nyní využívá Porsche Taycan.

Foto: BMW

Současné BMW M5 gen. F90 má stále přeplňovanou 4,4l V8, ovšem už je k mání výhradně s automatickou převodovkou. Poprvé dostala pohon všech kol. Na snímku v ostřejší verzi Competition.

Vůz má mít na zadní nápravě dva elektromotory o 250 kW/340 koních a na přední nápravě jeden takový. Britové hovoří o celkem 750 kW/1020 koních, jenže výkony jednotlivých motorů se nedají takto přímo sčítat, takže výsledná hodnota výkonu je zatím otázkou. Že bude obrovská, je ale více než pravděpodobné.

Reklama

Související články

Dokonalý univerzál. Test nového BMW M5

Znaky M5 jsou už po šest generací BMW řady 5 rezervovány pro to nejsportovnější a nejprestižnější z dané řady. V poslední evoluci poprvé přichází pohon všech...

Výběr článků

Načítám