Hlavní obsah
BMW M5 gen. F90 ve verzi Competition (Ilustrační foto) Foto: BMW

BMW M5 má přejít na elektrický pohon

Příští generace BMW M5 má podle britského magazínu Car existovat buď jako plug-in hybrid s benzínovým osmiválcem, anebo jako ryze elektrický vůz. V obou případech máme čekat drtivou sílu, přenášenou na asfalt všemi čtyřmi koly.

BMW M5 gen. F90 ve verzi Competition (Ilustrační foto) Foto: BMW
BMW M5 má přejít na elektrický pohon

Pokud vám jde jen o výkon, zrychlení a podobné charakteristiky, tyto řádky vás nadchnou. Pokud máte rádi vůni benzínu a řev objemných motorů, bude tomu nejspíš naopak. Ikonické BMW M5, které v roce 1984 založilo kategorii supersedanů, má přejít na elektrický pohon.

Uvádí to britský magazín Car, ovšem bez přímého odkazu na zdroje svých informací. Cituje pouze nejmenovaného člena vývojového týmu divize M, ovšem jeho slova jsou trochu jiná: „BMW na scénu elektromobilů přichází pozdě.”

BMW M5 gen. E28 přišla na svět v roce 1984 s 3,5l řadovým šestiválcem.

Foto: BMW

Elektrifikace nečeká řadu 5 v rámci faceliftu generace F90, založené na současné generaci řady 5 G30. Té zůstává 4,4l vidlicový osmiválec; jak je výkonný, zatím nevíme, protože nová „pětka” se představila jen v civilní, nikoliv ostré variantě.

BMW M5 gen. E34 byla k mání jako sedan od roku 1988 a jako kombík od roku 1992. Pod kapotou byl zprvu 3,6l, později 3,8l řadový šestiválec.

Foto: BMW

V roce 2023 má podle Britů současná M5 skončit. Její nástupkyně, označená G60, se má objevit následující rok se dvěma variantami pohonného ústrojí: plug-in hybridem a čistě elektrickým systémem.

BMW M5 gen. E39 přišla s pětilitrovým osmiválcem v roce 1998. Dodnes patří k nejoblíbenějším mezi fanoušky značky.

Foto: BMW

Plug-in hybrid si má zachovat benzínový osmiválec, který má ale s elektrickou dopomocí dávat až 760 koní a 1000 N.m, samozřejmě na všechna kola. Stejné pohonné ústrojí má podle publikace mít údajně chystané BMW X8 M.

BMW M5 gen. E60 dostala pětilitrový desetiválec, který proslul svou nespolehlivostí. V Evropě také už nebyla k mání manuální převodovka, v Severní Americe stále ano.

Foto: BMW

Ryze elektrická varianta má stát na upravené platformě CLAR WE, která se má představit v roce 2021. Je to v podstatě vývojový stupeň platformy CLAR, na níž stojí všechna BMW se zadním pohonem v současné nabídce, ovšem podporuje zástavbu jak ryze elektrického, tak i plug-in hybridního a mildhybridního pohonu.

BMW M5 gen. F10 se vrátila k V8 o objemu 4,4 litru. Poprvé dostala přeplňování turbodmychadly.

Foto: BMW

Baterie má mít kapacitu 135 kWh a má být schopna superrychlého nabíjení až 350 kilowatty. Na trh má vůz přijít se 400V architekturou, později ale má přejít na osmisetvoltovou, kterou již nyní využívá Porsche Taycan.

Současné BMW M5 gen. F90 má stále přeplňovanou 4,4l V8, ovšem už je k mání výhradně s automatickou převodovkou. Poprvé dostala pohon všech kol. Na snímku v ostřejší verzi Competition.

Foto: BMW

Vůz má mít na zadní nápravě dva elektromotory o 250 kW/340 koních a na přední nápravě jeden takový. Britové hovoří o celkem 750 kW/1020 koních, jenže výkony jednotlivých motorů se nedají takto přímo sčítat, takže výsledná hodnota výkonu je zatím otázkou. Že bude obrovská, je ale více než pravděpodobné.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut BMW na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut BMW M5 na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků