Hlavní obsah
Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line Foto: Martin Žemlička, Novinky

Benzínové motory a turbodiesely V6 a V8 neměly falšovací software, uvedl Volkswagen

Britské zastoupení Volkswagenu uvedlo, že benzínové motory ani výkonnější verze TDI neměly software, který by rozpoznal zahájení měřícího normovaného cyklu a přizpůsobil tomu množství vstřikovaného paliva.

Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line Foto: Martin Žemlička, Novinky
Benzínové motory a turbodiesely V6 a V8 neměly falšovací software, uvedl Volkswagen

Podle všeho to vypadá, že motory s přidanou softwarovou mapou, která podle některých podváděla, podle jiných jen maximálně využívala možnosti dané homologační normy, měly pouze dieselové čtyřválcové motory. Jde o řadu s interním kódem EA 189 a plnící emisní normu Euro 5.

Podle vyjádření Volkswagenu UK skrytý software nemají benzínové motory ani výkonnější verze dieselových motorů TDI (Turbocharged Direct Injection) - tedy šestiválce a osmiválce. Ty se montovaly do modelů Audi, Porsche a Volkswagen.

Dieselgate vypukla před týdnem

Skandál vypukl před více než týdnem, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že firma u vozů s naftovými motory používala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za tyto podvody hrozí v USA pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun).

Skandál již začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob. Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 miliónů aut.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků