Hlavní obsah
Některé vnější prvky Nissanu Skyline jsou upraveny podle toho, aby senzory lépe viděly. Foto: Nissan 2x

Autonomní řízení ovlivňuje design aut, ukazuje Nissan

Podle automobilky Nissan se technologie k autonomnímu řízení stávají dalším faktorem, který má vliv na design aut - a nemáme na mysli vznik neosobních kapslí, kterými leckdo straší do budoucnosti. Nový Skyline je jedním z příkladů.

Některé vnější prvky Nissanu Skyline jsou upraveny podle toho, aby senzory lépe viděly. Foto: Nissan 2x
Autonomní řízení ovlivňuje design aut, ukazuje Nissan

„Museli jsme změnit zevnějšek kvůli tomu, co je uvnitř,” říká Alfonso Albaisa, šéfdesignér Nissanu. Nová generace legendárního modelu Skyline, který bohužel není určen pro evropské trhy, má kvůli moderním technologiím delší příď.

„V přídi téhle věci je spousta techniky. Zejména ve 'tvářích',” vysvětluje Albaisa. Skyline je prvním modelem Nissanu, který dostal systém ProPilot 2.0. Ten má dokázat řídit sám od chvíle, kdy najíždíte na dálnici, až do chvíle, kdy z ní o stovky kilometrů dál sjíždíte. Jediná interakce řidiče má podle automobilky být změna jízdních pruhů; všechno ostatní má systém zvládnout sám.

Skyline má zvládnout po dálnici jet téměř sám.

Foto: Nissan 2x

Proto má v přídi spoustu čidel a ta vidí lépe přes hladké vnější plochy karoserie než přes prolisy, hrany apod. Lámou totiž jejich vlny, kterými senzory a radary „vidí” kolem sebe.

„Uvidíte to u spousty budoucích aut, nejspíš u všech značek,” předpovídá Albaisa. Zčásti už to vidět je - řada aut má loga na přídi nikoliv plastická, ale natištěná na rovném a hladkém kusu plastu. Právě za ním se skrývá radar - a logo je hladké právě proto, aby měl radar co nejlepší „výhled”.

Na této fotce Mazdy CX-5 je to hezky vidět - logo není připevněné na mřížce, nýbrž na kusu plastu, za nímž se skrývá radar.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků