Hlavní obsah

Auto na vodík poslali proti stěně. A vydrželo

Je auto na vodík bezpečné? O tom se v mnoha článcích mohutně debatuje. První auto na vodík ale nyní prošlo oficiálními crash testy a výsledek je vynikající.

Auto na vodík poslali proti stěně. A vydrželo

Nezávislá testovací společnost Euro NCAP představila výsledky nejnovějších crash testů. Přinesly informace o pěti, respektive o sedmi vozech, protože testovaný Peugeot Rifter se prodává dále jako Citroën Berlingo nebo Opel Combo, takže výsledky se vztahují i na ně.

Vodík – bezpečný

Tím nejdůležitějším z celé série byl test Hyundaie Nexo, tedy vozu s palivovými články. To znamená, že pod podlahou jsou umístěny nádrže na vodík, které využívají palivové články k výrobě elektřiny. Crash testy ukázaly, že tento automobil není vůbec nebezpečný. Naopak. Získal plný počet hvězdiček a třeba v ochraně posádky zůstal jen o malý kousíček za dosavadním rekordmanem, Volvem XC40. Ze všech testovaných aut pak měl nejvyšší hodnocení za asistenční systémy, kdy získal 80 % možných bodů. Pro porovnání – nejhorší má 68 % bodů.

Nárazový test Hyundaie Nexo

Foto: Euro NCAP

Rifter-Berlingo-Combo

Tím nejhorším je trojice osobních MPV dodávkového typu, které zastupoval v nárazových testech Peugeot Rifter. Nevedl si vyloženě špatně, ale za ochranu chodců získal jen 58 % možných bodů a o bodech za asistenční systémy jsme mluvili již výše. Takže ve výsledku jsou to čtyři hvězdičky.

Nárazový test Peugeotu Rifter

Foto: Euro NCAP

Crash test Peugeotu Rifter

Video: Euro NCAP

A ti další

Další tři vozy už mají zase pětihvězdičkové ohodnocení. Jsou jimi Mazda 6, Mercedes-Benz A a hybridní Lexus ES. Pro srovnání – dvě posledně jmenovaná auta získala za ochranu chodců 92 resp. 90 % možných bodů.

Nárazový test Mazdy 6

Foto: Euro NCAP

Nárazový test Mercedes-Benzu A

Foto: Euro NCAP

Nárazový test Lexusu ES

Foto: Euro NCAP

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků