Hlavní obsah

Audi RS5: sportovní kupé nabízí atmosférický osmiválec a výkon 450 koní

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Audi představí na Ženevském autosalonu sportovní kupé RS 5, které pohání vysokootáčkový motor V8 4,2 litru. Ten je vyladěn na nejvyšší výkon 331 kW (450 k). Hnací síla je přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a nově vyvinutého mezinápravového diferenciálu poháněcího ústrojí quattro.

Článek

Vysokootáčkový atmosférický motor V8 se zdvihovým objemem 4163 cm3 má přímé vstřikování benzinu FSI. Motor 4.2 FSI nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) dosahuje při 8250 otáčkách a maximum točivého momentu 430 Nm poskytuje v pásmu otáček od 4000 do 6000.

Kupé o hmotnosti 1725 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s a při rychlosti 250 km/h zabrání dalšímu zrychlování elektronický omezovač. Na přání může být hranice zásahu omezovače posunuta na 280 km/h. Silný osmiválec si přitom v průměru řekne o 10,8 l benzinu na 100 km.

K dispozici je sedmistupňová převodovka S tronic, která byla pro RS 5 zesílena. Nechybí možnost sekvenčního řazení ani "Launch Control" pro maximální možné zrychlení.

Jak je u modelů RS zvykem, přenáší hnací sílu na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Audi vyvinulo pro kupé RS 5 nový samosvorný mezinápravový diferenciál. Sady lamelových spojek umožňují rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní nápravu v širokém rozpětí. Sportovně zaměřené standardní rozdělení v poměru 40:60 % se může v případě potřeby změnit až na 70:30 % nebo 15:85 % ve prospěch přední, resp. zadní nápravy.

Sportovní podvozek modelu RS 5 dostal upravené pružiny, tlumiče a stabilizátory a v porovnání s Audi A5 byla karoserie snížena o 20 mm. Devatenáctipalcová kola z lehkých slitin disponují pneumatikami 265/35, na přání jsou k dispozici 20" kola s pneumatikami 275/30. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají na přední nápravě průměr 365 mm, na přání je mohou nahradit keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny o průměru 380 mm. Stabilizační systém ESP je vybaven sportovním režimem a lze jej zcela vypnout.

Prodej vozů Audi RS 5 zákazníkům bude zahájen na začátku léta. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

FOTO: Audi

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám