Hlavní obsah
Audi R8 (facelift, 2018) Foto: Audi 4x

Audi R8 má po faceliftu, atmosférický desetiválec zůstal

Audi omladilo svůj supersportovní model R8. Kromě několika designérských retuší dostal desetiválcový motor více výkonu a zároveň díky nově instalovanému filtru pevných částic vypouští méně škodlivin.

Audi R8 (facelift, 2018) Foto: Audi 4x
Audi R8 má po faceliftu, atmosférický desetiválec zůstal

Nejprve těch několik změn na vnějším designu, které se týkají obou karosářských verzí (kupé a roadster). Maska chladiče je širší a nižší než dosud. Otvory pro přívod vzduchu jsou nově rozděleny příčkami. Širší je i přední spoiler a vzadu nejsou hranaté, nýbrž oválné koncovky výfuku.

Druhá generace má podle našeho mínění opravdu nadčasový design, takže tím výčet změn končí, přesunout se můžeme do motorového prostoru. Zde je opět atmosféricky plněný 5,2 litrový vidlicový desetiválec, jako obvykle nabízený ve dvou různě výkonných verzích. Novinkou je pak filtr pevných částic.

Audi R8 (facelift, 2018)

Foto: Audi

 

Obě verze posílily

Základní provedení už nemá 540 koní (397 kW) ale 570 koní (419 kW). Větší je i točivý moment (+ 10 N.m), nyní 550 newtonmetrů. Na stovce jste za 3,4 sekundy a ručka rychloměru přestane stoupat až při 324 km/h.

Silnější verze Plus dostala navíc „jenom” 10 koní (nyní 620 k / 456 kW), točivý moment pak nabídne 580 Nm (+10 N.m). Zrychlení 0-100 km/h je v této verzi v ideálních podmínkách otázkou 3,1 sekundy (o jednu desetinu rychleji než dosud), supersportovní kupé jede až 331 km/h a tedy o zanedbatelný 1 km/h rychleji.

Audi R8 (facelift, 2018)

Foto: Audi

Audi R8 (facelift, 2018)

Foto: Audi

Audi se pochlubilo i tím, že díky novému nastavení elektroniky dovede R8 zabrzdit na kratší dráze než dosud. Nová verze se za dosud nezveřejněnou cenu začne prodávat začátkem příštího roku.

Současná R8 je stále v prodeji a přijde na 4,3 miliónu korun. Test druhé generace najdete v dřívějším článku. [celá zpráva]

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků