Článek
Chcete-li crossover jen proto, abyste lépe viděli kolem sebe a snáze se vám do něj nastupovalo, Audi A1 citycarver je vůz přesně pro vás. Takhle nějak by mohla znít upřímná reklama na novinku čtyř kruhů - vůz totiž nemá pohon všech kol ani za příplatek, natož ve standardu.
Buďme ale féroví - proti běžné A1 přece jen nějakou tu výbavu pro výlety mimo asfalt má, a to ve formě podvozku zvýšeného o 40 cm. S dobrými pneumatikami by tak skutečně měl zvládnout „lehce drsný terén”, jak uvádí automobilka v tiskové zprávě.
Vnější změny jsou samozřejmě poplatné změnám technickým, citycarver dostal nové nárazníky a oplastování kolem dokola. Na první pohled je vidět, že do terénu opravdu není, všimněte si vystrčených brad na spodních koncích nárazníků a nástavců prahů. Takové věci člověk v terénu utrhne jako první.
Kola začínají na průměru šestnácti palců a zvenčí bude k mání celkem devět barev. Oranžový vůz na fotkách patří do speciálky Edition One, která bude k objednání zkraje výroby a kterou můžete mít buď takto oranžovou, anebo šedou.
Uvnitř je všechno jako v A1, což znamená jednodušší verzi digitálních budíků, ale široké možnosti konektivity a navigace pracující s online daty o dopravě, kromě mnoha jiného. K mání má být i možnost volby jízdních režimů a nastavitelné tlumiče pérování.
Po stránce motorů se zatím automobilka nepochlubila ničím, ale vzhledem k tomu, že citycarver staví na modelu A1, očekáváme nabídku stejnou. To jest řadový tříválec 1,0 TSI o výkonu 95 nebo 116 koní, příp. čtyřválec 1,5 TSI o 150 koních.
Jak stojí i výše, všechny tyto motory budou pohánět jen přední kola. Jestli do budoucna dostane A1, resp. i citycarver nějaký hybridní pohon, zatím není známo. Stejně tak zatím není na světě ceník. Do prodejen dorazí novinka na podzim letošního roku.