Hlavní obsah
Dobíjecí robot Foto: Electrify America (2x)

Americká firma slibuje robotizované dobíjení. Není jen pro lenochy

Dobíjení elektromobilů je přece jen častější než tankování auta se spalovacím motorem. To může leckoho otrávit. Už od příštího roku se však na některých amerických dobíječkách objeví „ruce”, které obsluhu zvládnou samy.

Dobíjecí robot Foto: Electrify America (2x)
Americká firma slibuje robotizované dobíjení. Není jen pro lenochy

Za těmito robotickými nabíječkami nestojí Tesla, i když ta už před docela dlouhou dobou představila prototyp podobného systému. Jenže do provozu jej neuvedla. Firma Electrify America, což je největší státem i automobilkami podporovaná platforma pro nabíječky v USA, ve spojení se Stable Auto připravila první robotické nabíječky, které jsou připravené pro sériovou výrobu a provoz.

Ve své podstatě se jedná o jiné použití robotických ramen, která můžeme najít v jakékoli fabrice při výrobě mnoha věcí včetně automobilů. Jen na konci ramene není svářečka či jiný nástroj, ale zástrčka dobíječky s výkonem 150 kW. Také je zde přisvětlovací dioda, která zlepšuje orientaci robota.

Dobíjení má být zcela automatické

Foto: Electrify America

Vše je automatické, nic podle dostupných informací nemusí dělat řidič. Prostě přijede jakkoli na parkovací místo a robot už vše zařídí. Jak třeba najde a otevře krytku na autě, to zatím známo není, ale prý je to ošetřené a vše zvládne samostatně.

Samozřejmě že ramena mohou být adaptována na různé typy nabíječek. Firma Black & Veatch, která ramena dodává, je schopna pružně reagovat na prakticky jakékoli zadání, protože rameno je modulární. Změní nabíjecí konektor? Nevadí. Budou nové typy aut se specifickými požadavky? Nevadí. Vznikne potřeba mít na jedné nabíječce více různých konektorů? Ani to prý není překážka.

Říkáte si, že Američané posunuli lenost na novou úroveň, když i na něco tak jednoduchého, jako vsunutí kabelu do zásuvky, vymýšlejí roboty? Takovéto systémy mají ale potenciál obrovsky pomoci např. lidem s pohybovým postižením, ale nejen jim. Kabel dnes běžné 50kW rychlonabíječky je totiž těžší než hadice na palivo u běžné pumpy.

Může se vám hodit na Firmy.cz:
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků