Hlavní obsah

Alpina upravila BMW řady 8

Novinky, Daniel Havlina

Precizní úpravce vozů BMW, německá Alpina, představuje další model ve svém portfoliu. B8 Gran Coupe má tradičně pozměněný design, lepší materiály uvnitř, výkonnější a lépe chlazený motor či upravené odpružení.

Foto: Alpina

Alpina B8 Gran Coupé

Článek

Už na první pohled lze B8 Gran Coupe odlišit od BMW M850i Gran Coupé, ze kterého vychází. Prvně má model rozšířenou paletu barev, včetně překrásné zelené Alpine Green Metallic. Nový je i zadní difuzor v černé barvě i přepracovaná příď s logem Alpina.

První svezení s novými Alpinami: Když jsou z ostrých BMW vozy pro gentlemany

Testy

Velmi nápadnou změnou jsou i jednadvacetipalcová kovaná kola z lehké slitiny v designu Alpina Classic s pneumatikami Pirelli. Za nimi se nachází čtyřpístkové brzdiče Brembo. Nový je i speciální výfukový systém z nerezové oceli.

V interiéru se klasicky objevuje plaketka na středové konzoli, odlišné prošívání a materiály, například kůží potažený volant s logem Alpina, osvětlené lišty na prazích a dřevěné obložení. Samozřejmostí jsou přední odvětrávaná i vyhřívaná sedadla, čtyřzónová automatická klimatizace, panoramatické střešní okno, čalounění stropu kůží Alcantara nebo audiosystém se šestnácti reproduktory od Harman Kardon.

Test BMW M850i GranCoupé: Bůh dlouhých cest

AutoMoto

Velkou pozornost Alpina věnovala motoru. Pod kapotou modelu B8 se nachází 4,4 litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec s výkonem 620 koňských sil a točivým momentem vysokých 800 Nm. Před úpravou má jednotka 530 koní a 750 Nm.

Alpina se tak se svým motorem vyrovnává spíše vrcholné variantě modelu od divize BMW Motorsport, M8 Competition Gran Coupé má totiž 625 koní a stále „jen” 750 Nm. Tím úpravce z Buchloe následuje své zásady – krom účinného chlazení se soustředí na co nejvyšší točivý moment. Motor je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Z 0 na 100 km/h auto zrychlí za přibližně 3,3 sekundy a maximálně jede až 323 km/h. Alpina si mimo motoru vyhrála i se sportovním odpružením podvozku, které má nové nastavení. Nové jsou i pružiny od značky Eibach a samosvorný diferenciál na zadní nápravě, vozu zůstává pohon všech kol.

Model by měl k prodejcům dorazit už letos na jaře, jeho cena pro český trh stanovena zatím není.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám