Hlavní obsah

300 mil za hodinu a dost, Bugatti končí s rychlostními rekordy

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jen pár dní po překonání rychlostního rekordu s vozem Bugatti Chiron vystoupil šéf značky Stephan Winkelmann s prohlášením, že od teď už žádné takové pokusy a Bugatti se bude soustředit na něco jiného.

Foto: Bugatti

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Článek

„Bugatti opět prokázalo, čeho je schopné. Díky tomuto novému rekordu jsme s Chironem opět vstoupili do neprobádaných území. Nikdy předtím nedokázal sériový výrobce dosáhnout tak vysoké rychlosti. Naším cílem bylo stát se první značkou, která pokoří magickou hranici 300 mil za hodinu. A to se nám povedlo.

S tímto novým rekordem se však Bugatti stahuje ze závodu o výrobu nejrychlejšího sériového vozu. V minulosti jsme již několikrát prokázali, že stavíme nejrychlejší vozy na světě. V budoucnosti se však chceme zaměřit na nové oblasti,“ řekl Stephan Winkelmann.

A tak teď budeme čekat, jestli některý z konkurentů, jako je třeba Koenigsegg, nepřekoná Bugatti. Pak by možná firma nepřenesla přes srdce, že není nejlepší a možná se vrátí k tomuto tématu.

Všechny rekordy v kapse

Bugatti má v historických tabulkách hromady zápisů. Nejrychlejším vozem byl už model Veyron. Byl to také vůz s nejvyšší průměrnou rychlostí, nerychlejší otevřený vůz apod.

Foto: Bugatti

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Poslední rekord byl dosažen na konci srpna na polygonu Ehra-Lessien, kde Bugatti Chiron dosáhl rychlosti 490,484 km/h, tedy 304,773 mil/h. Je pravda, že tohle auto dostalo velkou hromadu úprav, kdy třeba výkon byl zvýšen na 1600 koní.

Ovšem největší překážkou nového rekordu nebyl výkon, ale pneumatiky. Bugatti prostě stále nemá silniční pneumatiky, které by tuhle extrémní zátěž zvládly. A tak Michelin musel vzít standardní pláště Michelin Pilot Sport Cup 2 a unikátním způsobem je vyztužit. Každá pneumatika připravená k testu byla rentgenována, aby byly vyloučeny jakékoli vady. Při testech mimo vůz pneumatika zvládla rychlost 511 km/h.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám