Hlavní obsah
Hyundai i10 Foto: Hyundai

Hyundai se umírajícího segmentu nevzdává, představuje i10 v nové generaci

Korejci umí překvapit. V době, která předpovídá miniautům v Evropě definitivní konec či elektrifikaci, uvádí na starý kontinent třetí generaci i10. S klasickými spalovacími motory.

Hyundai i10 Foto: Hyundai
Hyundai se umírajícího segmentu nevzdává, představuje i10 v nové generaci

Segment minivozů poslední roky skomírá. I kvůli tomu, že emisní či bezpečnostní předpisy tyto trpaslíky až příliš cenově přibližují větším bratrům ze segmentu B.

Trh napůl opustil Volkswagen se svými bratislavskými trojčaty, ze kterých jsou už jen elektromobily, a nástupci v nedohlednu. Stejně tak kolínská trojčata v čele s Toyotou Aygo a francouzskými kolegy mají budoucnost nejistou. Hyundai se však nevzdává a na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu představí novou generaci i10. Sourozence Kie Picanto.

Novinkou je dvoubarevná karoserie.

Foto: Hyundai

Korejského prcka už vidíme nyní, na prvních oficiálně zveřejněných fotkách. Při pohledu zepředu si všimnete dominantní masky s LED denním svícením, proporce vylepšuje volitelně dvoubarevné lakování karoserie. Ale nejen to, ve srovnání s předchůdcem je třetí vydání o 20 milimetrů nižší, stejně jako širší. K mání jsou i šestnáctipalcové disky kol.

Uvnitř při orientaci na mladé nesmí chybět osmipalcový displej infotainmentu, který je připojený k internetu a nabízí propojení s chytrými telefony přes Apple CarPlay a Android Auto. Designově se uvnitř promítá motiv včelí plástve. Na výběr je čtyř i pětimístná verze zadní lavice.

Dominantou uvnitř je displej zábavně-informačního systému.

Foto: Hyundai

Malý Hyundai dostal do výbavy množství asistenčních systémů včetně aktivního držení v pruhu a dalšího. Právě tyto technologie dříve dostupné prcky prodražují a přibližují větším sourozencům. Bude zajímavé sledovat, o kolik bude i10 levnější než i20.

Na výběr bude od začátku ze dvou zážehových atmosféricky plněných motorizací. Tříválcový litr nabídne 66 koní a 96 Nm. Čtyřválcová dvanáctistovka pak 82 koní a 118 Nm. Vždy v páru s manuální či robotizovanou pětistupňovou převodovkou.

Výstavní premiéru si nová i10 odbude na autosalonu ve Frankfurtu, který odstartuje 10. září. Na přesné datum příchodu na trh i cenovou politiku si ještě počkáme.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Hyundai na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků