Hlavní obsah
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI Foto: Martin Žemlička, Novinky

Test nóbl kombi - Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Třída CLS má sama o sobě stylu na rozdávání, o nové karosářské variantě shooting brake neboli kombi to platí dvojnásob. Jak moc nepraktická bude nová stylovka ze stáje Mercedesu jsme zkoušeli s dieselovým šestiválcem 350 CDI.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI Foto: Martin Žemlička, Novinky
Test nóbl kombi - Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Spojit styl a zároveň praktičnost je obvykle hodně těžké. V případě Mercedesu-Benz CLS Shooting Brake, který si svůj název půjčil od kupé v 60. letech předělávaných na kombi a určených převážně pro lovecké účely, se to povedlo. Design auta není za co kritizovat, podle autora článku vypadá ještě lépe než v případě sedanu. Dramatické linie, výrazná světla, zakončení střechy, maska chladiče... To vše korunují osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Efektně vypadají i bezrámové dveře z hliníku.

O velikost zavazadlového prostoru jistě v případě popisovaného mercedesu nejde v první řadě, zcela bez významu ale tato hodnota pro většinu majitelů nebude. A v tom je CLS SB nezklame, 590 litrů, po sklopení až 1550 l. To je skvělá hodnota, jakkoliv praktičnost snižuje prudké zakončení zadního sloupku.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI

Foto: Martin Žemlička, Novinky

S metrem v ruce jsme v kufru naměřili 116 centimetrů délky, docela velký a tudíž praktický vstupní otvor má v prostřední části šířku rovněž dostatečných 107 centimetrů. V testovaném autě byla podlaha kufru z americké třešně, vypadalo to sice efektně, leč na mnoha místech byla poškozená po nešetrném zacházení některých novinářů, kteří měli automobil zapůjčený před námi. Tato nepraktická zbytečnost přijde na bratru 120 tisíc (!) korun.

Místa je dost, přehršle prostoru zde však nehledejte

CLS je ve verzi kombi s výškou 1416 mm pocitově trochu stísněným autem, technicky spřízněná třída E je na tom o dost lépe. Ale klaustrofobií, natož nedostatkem prostoru uvnitř majitelé trpět nebudou, místa je totiž dostatek i na zadních sedadlech, kupodivu i pro hlavy vyšších cestujících. Za 185 centimetrů vysokým řidičem zbude zhruba 27 centimetrů volného prostoru pro nohy zadního cestujícího.

Jak CLS SB jezdí? Jako ve většině Mercedesů, takže není problém uhánět po dálnici dvoustovkou – velmi uvolněně, komfortně a s jistotou špičkového podvozku. Nejinak je tomu zde, standardně dodávané vzduchové odpružení zadní nápravy odvádí perfektní práci. Většinu děr, příčných nerovností na okresních silnicích ani při rychlé jízdě nezaznamenáte, my jsme při testu museli projet až opravdu rozbitou okreskou třetí nebo čtvrté třídy, aby posádka zaznamenala menší komfort.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Komfort na prvním místě

I na technických silnicích se s CLS SB dalo jet velmi svižně, do pomalých zatáček se ale auto nechalo trochu nutit, přeci jen se jeho hmotnost blíží dvěma tunám. Z naladění podvozku s adaptivními tlumiči bylo zřejmé, že technici, respektive vedení automobilky dali přeci jenom přednost komfortu před živostí, avšak podvozek s klasicky poháněnou zadní nápravou (můžete mít i 4Matic) až nečekaně dlouho zachovával neutralitu. Dobře naladěná elektronická stabilizace pracuje jemně a nezasahuje příliš brzy.

V nabídce jsou kromě čtyř benzínových rovněž dva dieselové motory, testovaný vpředu podélně uložený šestiválec s objemem tři litry je velmi kultivovaný, sametovější, lépe vyvážený, takže rozdíl proti čtyřválci 250 CDI (204 k a 500 Nm) ve výši 91 tisíc korun se podle nás vyplatí obětovat.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Šestiválec zvládne zrychlit na stovku za 6,6 s a rozlet při 250 km/h utne elektronika. Jeho 620 Nm posádka pocítí již v nízkých otáčkách (kolem 1600 ot.). A samotný zátah ve středním spektru je opravdu razantní a i díky skvělé převodovce výborně dostupný. I ve vysokých otáčkách, kam ale nemá moc smysl motor nutit, je utlumení výborné, leckdo by možná hádal, že jde o zážehový motor.

Řízení bylo přesné a nereagovalo uměle, jen velmi výjimečně se stávalo, že by odpor posilovače nebyl přirozený. O sedmistupňové automatické převodovce ani nevíte. Řadí rychle a inteligentně a v případě sportovní jízdy jsou k dispozici pádla pod volantem i sportovní režim převodovky (manuální skříň se k CLS nedodává).

Sedmý stupeň je zacílen vysloveně na dálniční ježdění, při tachometrových 160 km/h točí motor akusticky i z hlediska spotřeby paliva příjemných 2500 otáček. Spotřeba se mimochodem při klidné jízdě bez problémů vejde do osmi litrů, ani když se rozdivočíte, však o mnoho nestoupne, řádově o zhruba dva až čtyři litry.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350 CDI

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Bez výraznějších chyb, ovšem utratíte za něj hodně

Mercedesu CLS SB až na horší výhled vzad a několik drobností není moc co vytknout. Problém je samozřejmě s vyšší pořizovací cenou, respektive ceny příplatkových prvků. Základní výbava sice není špatná, za některé prvky komfortní výbavy ovšem utratíte další deseti a statisíce korun. CLS Shooting Brake není tak praktické jako třída E, je však o dost stylovější a bezpochyby působí jako drahé nóbl auto.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:2987 ccm, šestiválec, vznětový, turbo
Max. výkon:195 kW (265 k) při 3800 ot./min.
Max. točivý moment:620 Nm od 1600 ot./min.
0 - 100 km/h:6,6 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:6,1 l/100 km
Pohotovostní/užitečná hmotnost:1910 kg / 525 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:1 433 850 Kč (CDI 250)
Cena s testovanou motorizací:
1 524 600 Kč
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Související články

Výběr článků