Hlavní obsah

Test Mercedesu SL 63 AMG: sportovní nuance

Novinky, Martin Žemlička

Roadster SL je už po čtyři generace synonymem pro komfort, luxus a rychlost. V případě verzí AMG platí posledně vyřčená charakteristika ne dvoj- ale hned trojnásobně. Vyzkoušeli jsme verzi 63 AMG, poháněnou dvakrát přeplňovaným osmiválcem. V nabídce je už pouze jediná verze výkonnější - V12 s obchodním označením 65 AMG.

Mercedes SL 63 AMG v akciVideo: Novinky

 
Článek

Srovnávat auta od stolu je ošidné. Třeba takové BMW M6 Cabrio má stejné zrychlení na stovku jako v následujících odstavcích popisovaný roadster SL 63 AMG, jejich jízdní charakter je ale stejně odlišný jako den a noc. Ano, v obou případech jde o velmi rychlá a drahá otevřená auta, obě se ale chovají jiným způsobem. M6 nabídne na závodním okruhu větší agilitu než 63 AMG, s Mercedesem je ale snazší jízda ve všech ostatních režimech a přinese svému majiteli i větší luxus.

A to jak pocitový luxus v kabině s perfektním dílenským zpracováním, tak i vnější svou okázalostí. Mercedes-Benz SL 63 AMG – i přes vizuálně poněkud těžkopádnou příď – dovede připoutat velkou pozornost, je to přesně ten typ auta, které se nejlépe cítí při projíždění luxusními přímořskými letovisky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Z auta je velmi dobrý výhled a interiér je pro nejvýše dva cestující prostorný ve všech směrech. Rozpitvávat použití kvalitních materiálů i jejich perfektního dílenského zpracování nemá smysl, s tím se u takto drahého (nebo luxusního, jak chcete) auta tak nějak počítá samo sebou.

Za zmínku jistě stojí červená kůže, která hezky kontrastuje se zbytkem tmavé kabiny. Přijde bratru na 75 tisíc korun, ale jsou to dobře utracené peníze. Cena příplatkových položek je ale v některých případech docela nadstandardní, například šedý lak u novinářského auta přijde na 110 tisíc korun.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Perfektní dynamika vždy a všude

Ručně montovaný osmiválec se dvěma turbodmychadly nabídne značnou dynamiku. Na stovce jste za 4,3 s, a když se podíváte na přiložené video, zjistíte že 0–250 km/h je dílem necelých 20 sekund. To jsou fascinující hodnoty, a schopnost akcelerovat i v rychlostech nad 200 km je velice opojná.

Mercedes SL 63 AMG - zrychlení z 0 na 250 km/hVideo: Novinky

Osmiválec také kvůli turbodmychadlům nemá výkonovou špičku, nad dva tisíce otáček až do omezovače (6 500 otáček) nabídne plochou křivku výkonu. Atmosférické dvanáctiválce jsou více charakterní zejména těsně před červeným polem (které začíná dále než u této jednotky), na silnici si na to při plném plynu nejspíš ani nevzpomenete. Výkonu má totiž tento motor dostatek v jakékoliv jízdní situaci.

Sešlápnutí plynu je doprovázeno příjemným bručením čtveřice koncovek výfuku. Na letišti při dynamických testech ukázal palubní počítač spotřebu rovných 30 litrů, při úsporné jízdě můžete jezdit zhruba za dvanáct, reálně tak za 17–20 litrů minimálně 98oktanového benzínu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Díky systému Active Body Control (každé kolo má vlastní hydraulickou jednotku pro co nejlepší tlumení) si můžete vsadit na komfortní, ale také velice vyvážený projev v prakticky libovolných rychlostech. SL 63 se výtečně chová při popojíždění, tak při jízdě blízké elektronickému omezovači nejvyšší rychlosti.

I na nízkoprofilových pneumatikách zažijete v 90 procentech velice komfortní jízdu, auto se ale nebrání ani ostřejší jízdě. Při ní je i přes větší porci kilogramů znát dobré rozložení hmotnosti, neutralita a „na přání“ mírná přetáčivost nebo absence náklonu v zatáčkách.

V praxi to funguje výborně, třebaže popisovaný stroj nenabídne tak sportovní charakter jako třeba v úvodu zmiňovaná M6. Příliš to ale nevadí, navíc zákazník si může podle svého gusta vybrat auto přesně podle svých potřeb.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Komfortně-sportovní charakter

Brzdy jsou dle očekávání dimenzované velmi dobře a skvěle se i dávkují. Standardně je tento model vybaven kompozitními kotouči o průměru 390 x 36 mm (na přední nápravě) a 360 x 26 mm na zadní nápravě. K autu nedostanete jinou než sedmistupňovou automatickou převodovku, která ve sportovním režimu umí přeřadit za 100 ms.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Řazení je rovněž bezproblémové, občas hapruje jen logika provádění této činnosti, kdy převodovka zařadí v jiný okamžik, než očekáváte (můžete ale řadit pádly a ve sportovním režimu si řazení obhospodařovat výhradně pohyby prstů levé, respektive pravé ruky).

Řízení je dobře vyvážené i přesné, a pokud od něj nečekáte našeptávání drobných nuancí od předních kol, bude vám vyhovovat. Celkově se hodí k povaze tohoto sportovního roadsteru, který nenabídne a ani nemá nabídnout ryze sportovní charakter. Komfortu, luxusu a rychlé jízdy i na technicky náročných tratích si s ním ale užijete dostatek.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mercedes-Benz SL 63 AMG

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:5461 ccm, osmiválec, zážehový, 2x turbo
Max. výkon:395 kW (537 k) při 7000 ot./min.
Max. točivý moment:800 Nm od 1500 ot./min.
0–100 km/h:4,3 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Průměrná spotřeba:9,9  l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1845 kg
Poháněná náprava:zadní
Cena základní verze:2 444 200 Kč (SL 350)
Cena s testovanou motorizací:4 083 750 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám