Hlavní obsah

Sportovec holdující naftě - Honda Accord 2,2 i-CDTi

Novinky, Andrej Poliak

Není pochyb, že se již při prvním pohledu na Hondu Accord v mnohých řidičích probouzí sportovní choutky. Accord totiž ke sportovní jízdě svým designem přímo vybízí. Pokud ladnost exteriéru a velmi dobré jízdní vlastnosti zkombinujete s výkonným turbodieslem, zrodí se opravdový sportovec.

Foto: Ryszard Perzinski

Závodníci vjíždí do trati čtyři najednou bez rozdílu pohlaví.

Článek

Accord je jedním z nejúspěšnějších modelů Hondy a tak se není čemu divit, že si ho automobilka hýčká. Design již sedmé generace je atraktivní s ostře řezanými rysy. Tvarováním karosérie se designérům podařilo dosáhnout velmi dobré hodnoty součinitele odporu vzduchu - Cx 0,26, což accord řadí na vrchol své třídy. Čelní pětiúhelník chromované masky je dominantou, která sama o sobě budí respekt. Čelní úzké světlomety stejně jako zadní svítilny dynamiku vozu jen podtrhují.

Ideální čtyřválec

Svezení s více než čtyři a půl metru dlouhým vozem je opravdovou lahůdkou. Dokonalý pocit může pokazit při studeném startu poměrně hlučný motor. Charakteristický zvuk studeného diselového agregátu, však po zahřátí zmizí jako mávnutím kouzelného proutku. Odhlučnění interiéru je na velmi dobré úrovni. Posádku tak dráždí jen svist turba, který však s přehledem přehraje autorádio. Některým řidičům však tento zvuk nevadí a naopak si "sólové" vystoupení turbodmychadla vychutnávají.

Honda se pyšní titulem největšího výrobce motorů. Z toho důvodu může fakt, že jí vývoj dieselu trval poněkud déle, působit poněkud paradoxně. Nicméně v případě testovaného vozu s motorem 2,2 i-CDTi platí známé pořekadlo: Kdo si počká, ten se dočká. Řadový napříč uložený čtyřválec o objemu 2204 ccm disponuje výkonem 103 kW při 4000 ot/min a maximálním točivým momentem 340 Nm při 2000 ot/min. Výkon motoru na přední nápravu přenáší pětistupňová manuální převodovka, ačkoli srovnatelné konkurenční agregáty dostávají do vínku převodové skříně s jedním stupněm navíc.

Pohonná jednotka se vyznačuje širokým spektrem využitelných otáček, které začíná na 1800 a končí hodnotou 4900 ot/min. Motor zrychluje plynule s dravostí blížící se benzínovým motorům. Z nuly na 100 km/hod accord zrychlí za 9,4 sekundy. Od 2000 otáček je znatelný záběr motoru, který vrcholí až za hranicí 4000 otáček za minutu. Výrobce udává jako oficiální maximální rychlost 210 km/hod. V akci však ručička tachometru tuto hodnotu suverénně překračuje. O řazení není možné říci nic jiného, než že je přesné a accordu sedí.

Jezdí za hubičku

Velmi slušná je i ekonomika provozu. Motor si podle Hondy v kombinovaném cyklu řekne o 5,4 l na 100 km. V testu jsme v průměru dosahovali hodnoty těsně pod sedm litrů, což je však daň za svižnou jízdu s využitím celého potenciálu, který tento motor nabízí. Při lehké noze na plynovém pedálu se však údaj automobilky jeví jako velmi blízký skutečnosti. Agregát splňuje přísnou emisní normu Euro IV, která začne platit v letošním roce.

Accord si vedl velmi slušně i v jízdních vlastnostech. Hřebenové řízení s posilovačem poskytovalo dostatečnou jistotu. Pérování je ve srovnání s konkurenčními vozy o něco měkčí, než by accordu slušelo k úplné sportovní dokonalosti. Komfort jízdy je však díky dvojitému lichoběžníkovému zavěšení předních kol a pětiprvkovým závěsům zadních kol velmi slušný. Svou práci odvedly i hydraulické kotoučové brzdy ve předu s vnitřním chlazením s průměrem kotoučů 300 mm, na zadních kolech pak 260 mm.

Důraz na bezpečnost

Testovaný vůz stojí 789 tisíc korun a nad rámec dodávané výbavy měl koberce za 1326 korun a mlhová světla za příplatek 17 350 korun. Ve standardu nechybí systém ABS s brzdovým asistentem. O bezpečnost posádky se starají nejen airbagy řidiče a spolujezdce, ale také boční a okenní airbagy. Tříbodové bezpečnostní pásy jsou v předu vybaveny předpínači. Na sedadle řidiče lze nastavit optimální tuhost bederní opěrky. O ochranu vozu před zloději se starají centrální zamykání s dálkovým ovládáním a ECU imobilizér.

Pohodlí, kterého se pasažérům v interiéru dostává, je na velmi vysoké úrovni. Sedadla jsou anatomicky tvarována s dobrým bočním vedením. Na tříramenném kůží potaženém volantu jsou ovládací prvky kvalitního audiosystému s přehrávačem CD, který však podobně jako většina ostatních automobilkami instalovanými rádii nepřehrává skladby ve formátu MP3, a tempomatu. Standardem je i duální klimatizace.

Čtyři hvězdičky v nárazových testech

V nárazových testech evropského sdružení Euro NCAP v roce 2003 accord získal velmi dobré hodnocení za kvalitní ochranu posádky při bočním nárazu, získal 94 procent možných bodů. Při čelním nárazu si připsal jen 63 procent, což v celkovém hodnocení ochrany posádky stačilo na čtyři z pěti možných hvězdiček.

Ochrana chodců je podle testů Euro NCAP průměrná ve třídě velkých rodinných vozů, do které byl accord zařazen. Honda však provádí i vlastní testy, ve kterých používá vlastní zkušební figurínu POLAR II, která má realistické klouby a údy a údaje, s její pomocí získané, pomohly upravit konstrukci Accordu tak, aby se snížilo nebezpečí poranění hlavy, nohou a kolen chodců.

Technická data
Motor
Řadový napříč uložený vznětový čtyřválec
Objem (ccm)2204
Výkon (kw/ot/min)103/4000
Max. toč. Moment (Nm/ot/min)340/2000
Spotřeba (l)
Město6,7
Mimo město4,6
Kombinovaná5,4
Cena testovaného vozu789 000 Kč
Rozměry a objemy
Rozměry (mm)
Délka4665
Šířka1760
Výška1445
Rozvor2670
Objem kufru (l)
Min.459
Max.-
Objem nádrže (l)65

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám