Audi v poslední generaci drží zajímavou strategii. Modely s označením S jsou vybaveny výkonnými turbodiesely. Nejinak tomu je u SQ8, které je jakousi „kupé” verzí od SQ7. I odpůrci černých tankovacích pistolí tu tak musí uznat, že parametry, které toto auto nabízí, jsou vážně zajímavé.

Čtyřlitrový osmiválec dosahuje nejvyššího výkonu 320 kW (435 k) a v rozsahu od 1250 do 3250 otáček za minutu poskytuje maximální točivý moment 900 N.m. Novinka pokoří hranici 100 km/h při rozjezdu z klidu po 4,8 sekundy a při 250 km/h učiní další akceleraci přítrž elektronický omezovač rychlosti.

Jednoznačným poznávacím znamením je také čtveřice výfukových koncovek.

Jednoznačným poznávacím znamením je také čtveřice výfukových koncovek.

Dvěma klasickým turbodmychadlům pomáhá i elektrické dmychadlo, které je základem 48voltové sítě a pomáhá při nejnižších otáčkách. Výslednou dynamiku pak krotí chytrý podvozek s elektromechanickou stabilizací bočního náklonu, natáčením zadních kol nebo příplatkovým sportovním diferenciálem na zadní nápravě.

Uvnitř najdete odlišné materiály.

Uvnitř najdete odlišné materiály.

Vizuálně se pak esková řada tradičně příliš neliší, poznáte ji podle odlišné masky chladiče, koncovek výfuku nebo speciálních kol, které mají ve standardu 21palcové disky. Uvnitř pak najdete specifické materiály nebo sportovní sedadla.

Audi SQ8 přijde na český trh v průběhu léta, cena zatím nebyla stanovena.