Když přišel facelift nejmenší modelové řady Porsche, řadu fanoušků zklamal možná nevyhnutelný přechod na přeplňované čtyřválce. Ovšem atmosférické šestiválce nadále žijí, jen musíte po žebříčku modelové řady 718 vystoupat úplně nejvýš.

Porsche uvádí dvě nové verze. Uzavřený 718 Cayman GT4 a otevřený 718 Spyder. Vůbec poprvé je Spyder postaven na stejném technickém základě jako GT4. Ten zahrnuje nový čtyřlitrový šestiválec s atmosférickým plněním v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Agregát typu boxer v obou modelech dosahuje maximálního výkonu 309 kW, tedy 420 koňských sil. Což je o 35, respektive 45 koní více než u předchůdců.

Porsche 718 Cayman GT4 má tři pedály a žádné turbo a tak to má v autě pro radost být.

Výraznější je i zadní spoiler.

Spyder má typický hrb.

Spyder má typický hrb.

Motor točí 8000 otáček do omezovače a spojen je s manuální převodovkou. Jednotka nabízí nejvyšší točivý moment 420 Nm v pásmu od 5000 do 6800 ot/min. Oba modely dokáží překonat 300 km/h: nejvyšší rychlost modelu Spyder činí 301 km/h, zatímco GT4 se rozjede na 304 km/h. Z nuly na 100 km/h zrychlí dvojice za 4,4 sekundy.

Střecha se skládá částečně manuálně.

Střecha se skládá částečně manuálně.

Pro požitek z řízení, ke kterému jsou tyto stroje určeny především, byla přepracována aerodynamika a především podvozek s novým uložením, adaptivními tlumiči a výkonnějšími karbon-keramickými brzdami. Pro GT4 je na přání k dispozici i paket Clubsport. Ten zahrnuje zadní ocelové stabilizátory, ruční hasicí přístroj a šestibodový bezpečnostní pás pro řidiče.

Novinky je možné objednávat, ceny v Německu začínají na 93 350 eurech v případě modelu Spyder, resp. 96 206 eurech za Cayman GT4 – v obou případech včetně DPH a výbavy určené pro daný trh. V korunách se dle kurzu jedná přibližně o 2,3 až 2,4 milionu korun. A jak je u českého Porsche zvykem, nabídka se u nás nebude výrazně lišit.